Kiwanis Laren bezoekt zusterclub in Polen

KIWANIS PULAWY, POLEN

Een delegatie van de Kiwanis Laren (www.kiwanis.nl/laren) heeft een bezoek gebracht aan een Kiwanis club in Polen. Doel van het bezoek was tweeledig. Enerzijds kennismaken met de Kiwanis Pulawy (www.kiwanis.pulawy.pl). Anderzijds een bezoek brengen aan twee Poolse weeshuizen met afgevaardigden van de stichting Poolse Weeskinderen Naarden (www. poolseweeskinderennaarden.nl). De Kiwanis Laren draagt Poolse kinderen al jaren een warm hart toe. Met het bezoek wilden we de banden onderhouden en inventariseren op welke wijze we de samenwerking kunnen continueren.

De ontvangst van de Kiwanis Pulawy was zeer hartelijk. Al snel bleek dat we naast onze gemeenschappelijke internationale doelstelling ook een gedeelde invulling hebben van onze manier van fundraising, namelijk kunstprojecten voor en door kinderen. De Kiwanis Laren organiseren jaarlijks in juni de kunstmanifestatie Art Laren op de Larense Brink. De opbrengst van deze manifestatie komt ten goede aan onze projecten. Daarnaast is Art Laren een podium voor jonge musici. De Kiwanis in Pulawy organiseren jaarlijks in september een kunstwedstrijd voor jong aanstormend schildertalent. De winnaar van deze wedstrijd ontvangt een beurs voor een kunstopleiding.

Met kunst als extra verbindende factor tussen onze clubs zien wij een goede basis voor toekomstige samenwerking. De eerste resultaten van deze samenwerking hopen wij tijdens Art Laren in juni 2012 te kunnen laten zien.

Toby Nieman