Kiwanis Meerssen-Gloriette doneert aan Peruaanse Kinderen

Kiwanis Meerssen Gloriette overhandigde afgelopen week een cheque van € 900 aan de stichting Niños Unidos Peruanos. Het was de opbrengst van één filmavond uit afgelopen seizoen Kiwanis Winter Cinema. Trudy Kraft nam namens de stichting de cheque in ontvangst. Via haar Spaanse lessen steunt Trudy al jaren het goede werk van de stichting. Een toevallige ontmoeting met Kiwanis bracht beide initiatieven bij elkaar. Een van de filmavonden werd ingevuld met een Spaanse film, waarvoor Trudy een groot deel van de kaarten verkocht. De rest werd zoals gewoonlijk door Kiwanis verkocht, waarbij zeker ook de sponsors een goede bijdrage leverden.

Deze donatie betekent dat voor tientallen verwaarloosde kinderen in het Peruaanse Cusco noodzakelijke medische hulp kan worden geboden. De organisatie die dat sinds 1995 lokaal verzorgt is het initiatief van en wordt geleid door de Nederlandse Jolanda van de Berg. Kijk ook eens op www.stichtingninos.com, want elke gift op hun rekening (439971365) wordt goed en direct besteed.

Kiwanis gaat komende winter haar 3e seizoen Winter Cinema in. Op 9 december vindt weer de eerste filmavond plaats. Volg het op www.kiwanis.nl/meerssengloriette.

Bijschrift bij de foto:
Trudy Kraft ontvangt namens stg Niños de cheque uit handen van Marcel Jöris (Kiwanis).