Kiwanis Meerssen-Gloriëtte Winter Cinema

Gedurende drie winterseizoenen heeft Kiwanis Meerssen-Gloriëtte haar fundraising activiteit Kiwanis Wintercinema georganiseerd. Voor de zondagavonden werden bekenden, vrienden en familieleden uitgenodigd om acte de présence te geven en te komen genieten van een gezellige netwerkbijeenkomst die vergezeld ging van het kijken naar een ‘goede’ film. De films die vertoond werden komen uit het genre bekroonde films van de grotefilmfestivals. Geen Hollywoodkaskrakers die iedereen al gezien heeft, maar mooi werk van vaak minder bekende regisseurs. Zo hebben we gekeken naar Il Postino van Michel Radford, maar ook naar Trois Couleurs Bleu van Krzysztof Kieslowski en nog een twaalftal andere films.

De opbrengst van deze avonden is ter beschikking gesteld aan goede doelen waarbij het kind steeds centraal staat. Projectondersteuning naar de Parkschool in Limbricht middels de aanschaf van speeltoestellen, een gift aan de stichting Niños Unidos Peruanos ten behoeve van kansarme Peruaanse kinderen zijn voorbeelden van kleinschalige projecten, waaraan Kiwanis Meerssen-Gloriëtte graag een financiële ondersteuning verschafte.

Ook het tweede doel, het ontmoeten van andere bezoekers en met hen te netwerken, werd als zeer positief ervaren. De locatie de “Aw kerk” te Bunde beschikt over een cafégedeelte, waar voorafgaand en na afloop van de film onder het genot van een drankje de contacten aangehaald werden. Mede dankzij deze contacten werden ook weer sponsoren voor de filmavonden geworven.

Onze laatste en afsluitende avond van dit Wintercinema project vond plaats op 24 maart 2013 en had een zeer bijzonder karakter. Onze vele gasten trotseerden kou en sneeuw om getuige te zijn van een spektakel. In samenwerking met Harmonie St. Caecilia Geulle werd de film Planet Earth getoond. Zestig muzikanten begeleidden deze natuurfilm met speciaal aangepaste muziek. Veel enthousiaste bezoekers waren onder de indruk van dit fantastische samenspel van beeld en geluid. Een gepaste en mooie afsluiting van een driejarig project. Op naar de volgende uitdaging voor Kiwanis Meerssen-Gloriëtte, de plannen voor een nieuw project liggen al klaar!

PR commissie KMG, René Groenen en Marie-Thérèse Beckers-Visser