Kiwanis Oss schenkt “Potten met geld” voor goede doelen!

Kiwanis club Oss organiseert elk jaar een goede doelenactie rond Valentijnsdag. Op honderden adressen wordt op Valentijnsdag de befaamde Osse lekkernij “De Osse Broeder” bezorgd. Serviceclub Kiwanis vraagt aan de ontvangers van deze actie een vrijwillige bijdrage. Bakkerij Lamers in Oss stelt “de Osse broeder” daarvoor tegen kostprijs ter beschikking. De opbrengst van de verkoop van deze lekkernij maakt het mogelijk om jaarlijks een aantal goede doelen te ondersteunen.

Op de clubavond werd aan een viertal organisaties een bedrag geschonken ter ondersteuning van het goede werk dat zij verrichten.

Stichting Oase.
Gezien de urgentie en de betrokkenheid die Kiwanis voelt met het project van de Stichting Oase die mensen begeleidt in hun laatste fase van het leven om in een bijna thuissituatie rustig te kunnen sterven wordt een bedrag van € 2000 geschonken als beloofde aanvulling op de gift van vorig jaar van € 6500,00.
De Stichting Oase heeft met het betrekken van de nieuwe behuizing het geld hard nodig voor inrichting van het pand en het verzorgen van goede opleiding aan haar vrijwilligers.

Stichting Misuku Malawi
Vanuit de regio wordt door Gertrude van Santvoord- Musukwa, woonachtig in de Ruwaard te Oss, al jaren geld ingezameld voor de Stichting Misuku Malawi. Gertude is met haar stichting bezig geld bij elkaar te krijgen voor de bouw van een tweede klaslokaal en een hostel voor meisjes, beiden voor de middelbare school. Misuku is een streek in Malawi een land in het zuiden van het continent Afrika. Het gaat hier om kansarme kinderen, die voor een groot gedeelte op zichzelf en hulp van anderen zijn aangewezen.
De stichting ontving een cheque ter waarde van € 3.000, -

Dicht bij huis richtte Kiwanis zich op De Bernadetteschool.
De kinderen op de Bernadetteschool hebben allemaal in meer of mindere mate behoefte aan bijzondere hulp en aandacht. Het zijn kinderen en jong-volwassenen met een verstandelijke beperking.

Jaren geleden ondersteunde Kiwanis de school al eens met een gift. Dit jaar ontving de school een cheque ter waarden van € 2.000, - waardoor het mogelijk werd om met een groep leerlingen te gaan skiën in het buitenland. Enthousiaste leerkrachten en ouders zorgen voor de extra begeleiding. De leerlingen zorgen voor een grote eigen bijdrage die bijeen gebracht wordt door het uitvoeren van klussen. Het ontbrekende geld werd door Kiwanis Club Oss bijgelegd.

Project De Glind
De landelijke organisatie van Kiwanis district Nederland viert dit jaar haar zesde lustrum. Alle Nederlandse Kiwanis clubs hebben samen € 250.000 bijeengebracht ten behoeve van het in Barneveld te bouwen kinderhospice De Glind. Kiwanis club Oss schenkt een bedrag van € 2500,00.

De cheques werden uitgereikt door de president van Kiwanis club Oss Dhr. Harrie van Schaijik in het City Hotel te Oss.