Kiwanis presenteert zich aan jongeren op de MaSMarkt

De MaSmarkt

Op 3 oktober 2012 was het weer zover: de MaSmarkt in Zeewolde! Honderden leerlingen uit Zeewolde konden hier een interessante maatschappelijke stage (MaS) vinden.

Wat is de MaSmarkt ook alweer?

MaS staat voor Maatschappelijke Stage. De MaSmarkt is dus een markt waar de een maatschappelijke stages aanbiedt en de ander een stage kan uitkiezen. Via ‘kramen’ presenteren allerlei maatschappelijke instanties zich aan leerlingen. Ze vertellen de scholieren wat ze doen en welke stage ze aanbieden. Op hun beurt kunnen leerlingen langs de kramen lopen, op zoek naar een passende stageplaats. Door de deelname van Kiwanis Club Zeewolde hebben scholieren kennis kunnen nemen van de serviceclub en de doelstellingen. Een aantal leerlingen heeft aangegeven te willen helpen bij projecten van KC Zeewolde. Zie de intekenlijst.