Kiwanis Rivierenland Rally wordt voor de 7e maal georganiseerd!

Kiwanis Club Tiel organiseert voor de 7e maal haar jaarlijkse Rivierenlandrally en deze zal worden verreden op zondag 2 oktober 2016. De Rivierenlandrally is dé gelegenheid om een geweldige dag vol rijplezier en sportiviteit te beleven en om de goede doelen die Kiwanis Club Tiel ondersteunt mede mogelijk te maken.

Het is een uitdagende tourrit door het mooie Rivierengebied van de Betuwe met een breed veld aan deelnemers uit heel Nederland en België. Het is zeker geen snelheidsevenement, maar biedt voldoende sportieve uitdaging voor ervaren deelnemers en voor de starters is er uitgebreide uitleg en begeleiding. Voor de eerste maal kan er namelijk naar keuze gestart worden in de Sportklasse of in de Toerklasse. De eerstgenoemde klasse is voor de ware rally liefhebber, terwijl bij de de Toerklasse de nadruk ligt op ontspannen genieten van de omgeving in plaats van puzzelen en zoeken naar de juiste route.

De start vindt dit jaar plaats op het parkeerterrein van Restaurant Van der Valk in Tiel en de finish staat als vanouds gepland op Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt in Beesd. Het is zeker de moeite waard om tijdens de start en de finish te komen kijken naar al die mooie oldtimers en cabrio’s.

De Rivierenlandrally wordt CO2 neutraal gereden door compensatiebetaling aan de GreenSeatorganisatie, die op haar beurt huishoudens in ontwikkelingslanden toegang verschaft tot duurzame energie, waardoor een verbetering van leefomstandigheden van lokale families ontstaat. De opbrengst van de Rivierenlandrally zal ditmaal ten goede komen aan de Stichting Heartbeat en de Stichting Zo! beiden gevestigd in Tiel.

Mede door enthousiaste sponsors als EB-personeelsdiensten, H. Van Dijkhuizen Olie & Benzine, Van der Valk Tiel, Heerlijkheid Mariënwaerdt en vele andere sponsors en donateurs zal een mooi bedrag bijeengebracht worden voor de gekozen doelen.

Voor verdere informatie: www.rivierenlandrally.nl of www.kiwanistiel.nl