Kiwanis Spijkenisse schenkt 5.000 Euro aan Villa Joep

Spijkenisse – Villa Joep, het fonds tegen neuroblastoom kinderkanker heeft zondagmiddag van Kiwanis Club Spijkenisse een cheque in ontvangst mogen nemen van 5.000 euro.

Kiwanis Spijkenisse zet zich met name in voor fondsen die in de regio actief zijn en Villa Joep was voor de leden een prachtig doel. Uitgangspunt was om (jonge) amateur talenten een optreden te laten verzorgen. Het sfeervolle theater Walhalla in Rotterdam was het decor voor deze middag en binnen no-time waren alle beschikbare kaarten verkocht.

De kleedkamer van het theater was tot de nok toe gevuld met licht gespannen musici en andere podiumbeesten. Die ochtend hadden de sound-checks plaatsgevonden en iedereen achter de coulissen was er klaar voor. Om half twee ging het theater open voor publiek en stroomden de gasten binnen. Presentatrice Trudy, inmiddels een bekende dame in de regio, vermaakte de gasten met haar gevatte opmerkingen en zorgde dat iedereen zijn plek vond in de zaal.

Marjan Blok en Els Barendregt, vertegenwoordigers van Villa Joep in onze regio, hadden olifant Joep, de mascotte van de stichting, meegenomen. Olifant Joep gaat regelmatig uit logeren en Els deelde mee dat Joep ook nu ter beschikking staat voor een dergelijk partijtje.

Ook de kleine olifantjes waren aanwezig en stonden klaar om een nieuwe eigenaar te krijgen.De verkoop van de olifant zal de naamsbekendheid van Villa Joep en van de ziekte neuroblastoom ten goede komen. Tijdens de pauze en de after-party werden deze grif verkocht en heeft Joep een aantal nieuwe logeeradressen in zijn agenda staan!

Alle gasten in het theater werden verrast door de diversiteit aan optredens en het hoge niveau. Dansschool Arabesque uit Spijkenisse verzorgde een uitvoering met een groep van acht jonge dansers. De band van Ines gaf het muzikale startsein van de middag met populaire nummers. Robert Knol wist het publiek te roeren met zijn warme stem en bracht o.a. het nummer ‘Mama’ van Il Divo. Frank en Bart, twee jonge mannen die het conservatorium volgen bespeelden virtuoos de sax en gitaar. Robert Lissone sloot het eerste deel van de middag af met een medley van Jazz nummers. Later bracht hij het nummer Summertime en bezorgde de hele zaal kippenvel.

Mark van Lindt met zijn band, zong prachtige Nederlandstalige nummers van eigen hand. Tijdens één van deze nummers zorgde saxofonist Frank voor een verrassend intermezzo. Jessy Yasmeen kreeg de zaal muisstil door haar verfijnde stem en gitaarspel. Marga van Essen sloot de middag af met een a capella nummer onder begeleiding van haar beatboxende zoon Martin. Het nummer ‘Without love’ was de finale van Marga en zorgde voor een prachtige afsluiting van de muzikale middag.

De Kiwanis Club Spijkenisse kijkt met trots terug op deze, in alle opzichten, zeer geslaagde middag!