Kiwanis Steenbergen schenkt opbrengsten juni activiteiten

In de maand juni heeft Kiwanisclub Steenbergen e.o. twee traditionele activiteiten georganiseerd nl. een haringparty op 7 juni en een Par-3 Golftoernooi op 21 juni. De opbrengsten van de activiteiten inclusief sponsorgelden zijn geschonken aan Stichting Vakantiehuis ’t Opkikkertje ( 3000 euro ) en aan Stichting Elandsdoorn (6000 euro).

’t Opkikkertje biedt hulp aan kinderen en volwassenen die vanwege een handicap of ziekte aangewezen zijn op aangepaste accommodatie . De stichting heeft op recreatiepark Familyland in Hoogerheide een aantal bungalows die geschikt zijn gemaakt voor een ontspannen vakantie voor gehandicapten, chronisch ziekten en kankerpatiënten.

Stichting Elandsdoorn went het geld aan voor aanschaf en transportkosten van een zeecontainer, waarin medische apparatuur en hulpgoederen worden verzonden naar Elandsdoorn in Zuid- Afrika. De goederen zijn beschikbaar gesteld door de Huisartsenpost van Bergen op Zoom aangevuld met overtollig materiaal van andere huisartsenposten, ziekenhuis Lievensberg en van huisartsen, tandartsen en apothekers uit de hele regio. En zo gaat een aanzienlijke zending naar Zuid-Afrika.

Kiwanisclub Steenbergen e.o. heeft het project geadopteerd en zorgde voor opslag in eigen beheer en voor het verpakken en laden van de container . De container is inmiddels verscheept naar de kliniek van de Nederlandse artsen Hugo en Liesje Tempelman in de township Elandsdoorn in Zuid-Afrika.”,.. Het centrum van de Tempelmans is primair een aids- en tbc-kliniek, maar daar zijn in de loop van de tijd allerlei activiteiten bij gekomen, ook op economisch vlak. „Het is hét voorbeeldproject voor heel Zuid-Afrika.”

En de container? Die blijft achter in Elandsdoorn en krijgt een tweede leven als spreekkamer.