Kiwanis Tiel helpt Speel-o-theek met nieuwe start

Kiwanis Club Tiel heeft deze week haar ondersteuning van de Speel-o-theek Het Stokpaardje afgerond door overhandiging van nieuwe promotiematerialen en een compleet computersysteem met software en barcode scanners.

Naar de mening van Helen Bruggeman, als voorzitter van Het Stokpaardje, heeft Kiwanis ruim een jaar lang fijn geholpen met bestuurlijke ondersteuning en klussen. Edwin Rosier is als voorzitter Kiwanis tevreden met het resultaat en hoopt op deze manier een bijdrage te leveren aan het speelplezier van kinderen in Geldermalsen.

Met steun van Formido te Geldermalsen werd in 2012 de oude locatie lekker opgefrist , maar doordat de Zeshoek ‘onbewoonbaar’ werd verklaard is de speel-o-theek verhuisd naar een mooie locatie achter het gemeentehuis. De speel-o-theek leent aan leden speelgoed uit waaronder spellen, puzzels, buitenspeelgoed, fantasiemateriaal en aangepast speelgoed. Het idee is dat het voor een kind leuker is om steeds weer met iets anders te kunnen spelen met daarbij het voordeel dat ouders het speelgoed weer kunnen terugbrengen en ruilen voor ander speelgoed, zonder dat zij de dure aanschafkosten hebben, als het kind op het speelgoed is uit gekeken. Het bestuur van Het Stokpaardje is er trots op dat zij, dankzij enkele sponsoren, een grote collectie aangepast speelgoed heeft voor gehandicapte en ook voor niet-gehandicapte kinderen: www.stokpaardje.info

Naast de ondersteuning van de speel-o-theek afgelopen jaar ondersteunt Kiwanis de Stichting Heartbeat (activiteiten voor hartpatiëntjes) uit Tiel en stelt later dit jaar een nieuwe moeder-kind stoel beschikbaar voor de kraamafdeling van het Ziekenhuis Rivierenland te Tiel.

Alle projecten die Kiwanis Tiel uitvoert staan dan ook in het teken van het welzijn van kinderen. Voor deze fundraising wordt gedurende het hele jaar tal van activiteiten georganiseerd. Zo wordt op 6 oktober 2013 weer de Rivierenland Rally gereden tussen de Waalkade te Tiel en landgoed Heerlijkheid Marienwaerdt te Beesd.