Kiwanis Utrechtse Heuvelrug haalt 3.500 euro op voor Sinterklaasbank en Bartim...

Kiwanis Utrechtse Heuvelrug haalt 3.500 euro op voor Sinterklaasbank en Bartiméus

Kiwanis Utrechtse Heuvelrug heeft in de afgelopen week 3.500 euro opgehaald voor goede doelen. Hiervan ontvangt de Sinterklaasbank 1.600 euro en 1.900 euro is overhandigd aan Bartiméus in Doorn. Kiwanis is een (internationaal) netwerk die zich inzet voor het verbeteren van de wereld van het kind. Dit doen ze o.a. door fundraising. Bij de Kiwanis club Utrechtse Heuvelrug zetten 20 inwoners van de gemeente Utrechtse Heuvelrug zich in voor dit doel. Zie ook www.kiwanis.nl/utrechtseheuvelrug.

Kinderen blij maken

De Sinterklaasbank zorgt dan kinderen waarvan het gezin in financiële nood verkeert, toch een sinterklaascadeau krijgen. En dit initiatief draagt de Kiwanisclub heel graag een warm hart toe. Vandaar dat ze ieder jaar chocoladeletters verkopen in de regio. Een deel van de opbrengst gaat naar dit goede doel, totaal heeft het dit jaar 1.600 euro bijeen gebracht. Melanie van Hardeveld van de Sinterklaasbank Veenendaal: “Dit is een prachtig bedrag waar we veel kinderen heel blij mee maken. Want ieder kind heeft recht op Sinterklaas.”

Met een pubquizavond afgelopen zaterdag in Buitenlust (Amerongen) heeft de Kiwanisclub nog eens 1.900 euro bijeen gebracht. Niemand minder dan Sinterklaas zelf presenteerde de quizavond. Teams uit de regio testen hun kennis over heel uiteenlopende onderwerpen. Alle deelnemers betaalden een bedrag voor deelname. Buitenlust schonk maar liefst 50% van de avondomzet voor het goede doel. Zo werd het totaalbedrag van 1.900 euro bijeen gebracht. Ook Bartiméus, waar het geld aan werd overhandigd, deed mee met een team. Zij bedankten de Kiwanis Utrechtse Heuvelrug voor dit prachtige resultaat. Bartiméus: “Het geld wordt besteed aan een speelhuis voor de peutergroep. Het is bij jonge kinderen met een visuele beperking niet vanzelfsprekend dat de motorische ontwikkeling goed verloopt. Daarom krijgen de jonge kinderen bijna allemaal fysiotherapie. Hier leren ze bijvoorbeeld traplopen. Het aangepaste speelhuis biedt een veilige én kindvriendelijke plaats om goed en met plezier te oefenen. Zo zorgen we samen voor een mooie zelfstandige toekomst voor blinde peuters. Veel dank dus namens deze peuters en hun familie.”