Kiwanis Vught doneert €2000 aan het Prinses Máxima Centrum

Kiwanis Vught heeft tijdens haar maandelijkse ledenvergadering in Brasserie Brac een cheque van €2000 overhandigd ten bate van de Stichting Steun het Prinses Máxima Centrum voor Kinderoncologie. Dennis Christmas, Stafdirecteur Programma’s van het PMC, nam de cheque namens het centrum in ontvangst. Het bedrag is vorig jaar opgehaald tijdens de Koningsdagmarkt in de Petruskerk in Vught, waar de Kiwanisleden met hulp van hun gezinsleden drankjes en hapjes verkochten ten bate van deze stichting.

In Nederland krijgen elk jaar 550 kinderen in de leeftijd tot 18 jaar kanker. De meeste vormen van kanker komen voor bij 5 tot 25 kinderen per jaar en sommige vormen zijn nog zeldzamer. Deze kinderen worden behandeld in 7 universitaire ziekenhuizen, waar ook het wetenschappelijk onderzoek naar kinderkanker plaatsvindt. In het Prinses Máxima Centrum te Utrecht worden vanaf 2016 alle kinderen met kanker in Nederland behandeld. Concentratie van zorg en onderzoek in één centrum zal leiden tot meer genezing met minder (late) bijwerkingen. Het doel is om het genezingspercentage van kinderen met kanker te verhogen van 75% nu naar ruim 90%.

Het Prinses Máxima Centrum voor Kinderoncologie is een initiatief van ouders van patiënten en professionals in de kinderoncologie in Nederland.

Foto: Sjoerd Meijers, president van Kiwanis Vught, overhandigt de cheque aan Dennis Christmas van het Prinses Máxima Centrum voor Kinderoncologie.