Kiwanis Young Professionals Nijmegen steunt Stichting Kinderkansen.

Kiwanis Club Young Professionals Nijmegen komt in actie voor Stichting Kinderkansen!

Zondag 23 februari heeft Kiwanis Club Young Professionals Nijmegen een cheque uitgereikt. Dit jaar hebben zij met hun jaarlijkse projecten, waaronder het succesvolle champagneproject, geld ingezameld voor Stichting Kinderkansen.

Stichting Kinderkansen zet zich in om voor de doelgroep, asielzoekerskinderen in de regio Nijmegen in de leeftijd van 0 tot 4 jaar, kinderopvang te realiseren. Zij hebben gekozen voor specifiek deze leeftijdscategorie, omdat de ontwikkeling van jonge kinderen het meeste effect heeft op de lange termijn. In het asielzoekerscentrum zitten kinderen dag in dag uit samen met hun moeder op een kamertje van 2 bij 3 meter, zonder speelgoed, zonder een tijdje buiten op de schommel even ‘kind’ te mogen zijn. Stichting Kinderkansen neemt hierin een maatschappelijke verantwoordelijkheid en bieden alle kinderen in het AZC Nijmegen, die in hun ontwikkeling worden bedreigd en waar andere maatschappelijke partners geen mogelijkheden kunnen bieden, kinderopvang. Kinderen hebben recht op een gezonde omgeving waarin zij zich kunnen ontwikkelen. De inzet van Stichting Kinderkansen is ervoor te zorgen dat deze kinderen zich kunnen ontplooien, kunnen genieten van hun ‘kind zijn’ en zich op langere termijn kunnen ontwikkelen tot stabiele jonge mensen.

De 8 leden van Kiwanis Club Young Professionals Nijmegen hebben begin 2013 besloten zich in te zetten voor Stichting Kinderkansen. Vanaf de eerste kennismaking met Stichting Kinderkansen in het Asielzoekerscentrum Nijmegen werden de leden van Kiwanis direct geraakt door de situatie waarin deze kinderen zich begeven. Het idee voor deze kinderen kinderopvang te organiseren en ze hiermee weer even kind te laten zijn heeft ervoor gezorgd dat zij zich flink hebben ingezet met hun jaarlijkse projecten om geld in te zamelen. Zij hebben hierdoor een mooi bedrag bijeen weten te brengen.

Stichting Cordaid heeft het bedrag verdubbeld. Stichting Cordaid is een ontwikkelingsorganisatie die zich wereldwijd inzet voor armoedebestrijding en sociale rechtvaardigheid. De focus ligt op de allerarmsten, maar als Nederlandse hulporganisatie gaan ze niet voorbij aan de ontwikkelingen in Nederland. Dit doet Cordaid al honderd jaar.

De verdubbeling van het bedrag heeft er toe geleid dat Kiwanis Club Young Professionals Nijmegen een geweldig bedrag van € 11.588,- mag overhandigen aan Stichting Kinderkansen.