Kiwanis zijn doeners

De ware identiteit van Kiwanis is 'gewoon doen'. De onderscheidende factor van Kiwanis ten opzichte van andere serviceclubs is dat Kiwanis creëert en niet alleen maar geld geeft.

Als wij nu kijken naar de vier voorgestelde jubileumprojecten dan zijn er drie projecten waar wij, als Kiwanis, alleen maar hoeven te doneren aan een professionele organisatie. Lekker makkelijk, dat wel..., maar het draagt niet bij aan de identiteit van Kiwanis. Ook niet aan naamsbekendheid.

Het project 'samen spelen' geeft de mogelijkheid om lokaal iets te betekenen voor kinderen. Door speeltoestellen te plaatsen bij speeltuinen waar valide- en invalide kinderen samen kunnen spelen, draag je bij aan het lokale welzijn van kinderen. Laat kinderen met een handicap niet aan de zijlijn staan.

Wees als Kiwanisclub creatief en maak gebruik van de mogelijkheid een bijdrage te ontvangen van bij voorbeeld de NSGK (het gehandicapte kind) en zorg voor een speeltoestel met daarop het logo van Kiwanis. Dan ben je als club goed bezig met iets te doen. Zeker lokaal.

Het geeft bovendien meer voldoening dan alleen geld te doneren. Stem daarom op het project van Kiwanisclub Rotterdam 'Samen Spelen'.