KIWANISCLUB BRUNSSUM IN ACTIE OP 'INTERNATIONALE DAG VAN HET KIND'

Zieke kinderen en hun naasten krijgen een VIP-Diner aangeboden op de Kindervallei.

Op zaterdag 1 juni jl., de internationale Dag van het Kind organiseerden Kiwanis Brunssum en Kracht van Limburg, voor zeer zieke kinderen en hun naasten, een onvergetelijk evenement:  “Mijn VIP Diner”.

Dit speciale diner is bedoeld voor de kinderen die verblijven bij Adelante/Ronanld McDonald Kindervallei, zodat zij na lange tijd weer eens samen kunnen zijn met hun dierbaren in een feestelijke en hartverwarmende omgeving. Het diner vond plaats in de prachtige locatie naar de hand van architect Hundertwasser, wat bijdroeg aan de magische sfeer van de middag.

**Internationale Dag van het Kind**

Kinderdag is een feestdag die in verschillende landen op 1 juni wordt gehouden. Deze dag is van oudsher bekend als de 'Internationale Dag ter Bescherming van Kinderen' (International Day for Protection of Children).

Juist daarom een perfecte gelegenheid om de jonge bewoners van Adelante in het zonnetje te zetten. “Mijn VIP Diner” biedt deze kinderen een unieke kans om samen met hun familie te genieten van een middag vol plezier, lekker eten en bijzondere momenten.

Bij Adelante in Valkenburg verzamelden de kinderen en hun naaste familieleden zich vol spanning en verwachting. De dag begon met een ware verwenervaring. De kinderen werden voorzien van visagie, hun nagels werden gelakt, en hun haren werden gestyled. Bovendien mochten ze zelf speldjes en juwelen uitzoeken om hun look compleet te maken.

Over de rode loper, samen met hun gasten, liepen de kinderen vervolgens naar het pop-up restaurant in de naastgelegen Kindervallei. Hier genoten ze van een door henzelf gekozen maaltijd. De heerlijke gerechten zorgden voor veel blije gezichten en volle buikjes.

Na het eten werd de feestelijke dag voortgezet met een heerlijk chocolade-fontein feest. De kinderen konden hun hart ophalen aan de zoete lekkernijen, terwijl ze genoten van de muzikale omlijsting verzorgd door Celine Weerts en Marjolein Heijltjes.

Deze onvergetelijke ervaring was niet alleen bijzonder voor de kinderen en hun naasten, maar ook voor de betrokken organisaties Kiwanis Brunssum en Kracht van Limburg. Het evenement was een groot succes en is zeker voor herhaling vatbaar.

Een speciale dank gaat uit naar alle vrijwilligers, de Kindervallei, Bonne Aparte Food | Drinks in Valkenburg , Gastronomie Smeets in Merkelbeek, tevens het verenigingslokaal van Kiwnais Brunssum, Sushi Oranje in Nuth , Workwearhouse in Maastricht, Place Add in Maastricht, Chocolade Bruns uit Kerkrade/Eygelshoven, de aardbeien van Elmar Jennissen in Heinsberg, Buck Ontwerp & Drukwerk te Kerkrade, Moonen Movies te Valkenburg en
Roltex Studio in Nuth. Hun bijdrage heeft een wezenlijk verschil gemaakt en zorgde voor stralende gezichten en onvergetelijke herinneringen bij alle aanwezigen.

/imagecache/lg/uploads/2024/06/511455b0-122a-4fb6-b636-d9833aadf56a.jpegOp de foto een indruk van deze bijzondere middag. Marjolein Heijltjes zingt samen me de kinderen liedjes!