Kiwanisclub Land van Cuijk Schenkt 10.000 euro aan SamenLoop voor Hoop

Op donderdag 25 juni 2015 organiseerde Kiwanisclub Land van Cuijk voor de derde maal een Haringparty. De Haringparty is een netwerkbijeenkomst voor ondernemers en bestuurders in het Land van Cuijk en Maasduinen. In het Ebben Inspyrium werden de gasten vanaf half vijf ontvangen met een kop koffie en na een uur vond een klein officieel gedeelte plaats, waarbij ons eigen Kiwanislid en ervaringsdeskundige Gert van Lieshout een uiteenzetting gaf over de stand van zaken met betrekking tot kankeronderzoek. De opbrengst van de Haringparty was bestemd voor de SamenLoop voor Hoop (KWF Kankerbestrijding). Dit is een 24-uurs wandelestafette, die in het weekend erna werd gelopen en waaraan ook een team van Kiwanis Land van Cuijk deelnam. Daarna togen de haringpartybezoekers naar het dakterras van het Ebben Inspyrium om te genieten van spijs en drank. Het dakterras is een sfeervolle open ruimte boven op een van de loodsen van Ebben Boomkwekers, die over het feit dat we hier met een speler op de wereldmarkt te maken hebben geen enkele twijfel laat bestaan.

Tijdens de Haringparty kon clubpresident Bart Cox aan Jan Donkers, voorzitter van Stichting SamenLoop voor Hoop Cuijk een cheque van € 10.000 overhandigen. Die cheque kon zo hoog zijn omdat, aansluitend op de gedachten achter de SamenLoop, de kosten zo laag mogelijk moesten blijven. Zo werd de wijn in twee opzichten geschonken door Marcel Arentz, wijnhandelaar uit Nijmegen als tegenprestatie voor het mogen afleveren van een pallet overheerlijke zomerwijn aan de Kiwanisclubleden. Het buffet werd door zelfwerkzaamheid bereid en een aantal kinderen van leden met horecaervaring serveerden de drankjes.Spijs, drank, entourage en een heerlijk avondzonnetje zorgden er voor dat zonder enige twijfel teruggekeken kan worden op een succesvolle Haringparty 2015. Dat naast de schenking van € 10.000 ook nog 40 leden deelnamen aan de SamenLoop voor Hoop, dat ieder lid 5 herdenkingszakken kocht die tijdens de nacht langs het parcours brandden, en de inzet van een aantal leden specifiek voor dit evenement maakten dat Kiwanis Land van Cuijk ook substantieel heeft kunnen bijdragen aan een succesvol verlopen SamenLoop voor Hoop wat een opbrengst heeft op dit moment van bijna ad, van € 180.000 voor KWF Kankerbestrijding.