Lekker zelf koken Abrona

Voor de bewoners van Abrona Brediushof wordt goed gezorgd. Maar soms is het leuker om zelf te koken, ook al kun je dat niet goed. Kiwanis Woerden ging met 15 bewoners de keuken in.

Bij de Brediushof wonen mensen met een lichte tot matige verstandelijke beperking. De maaltijden worden dagelijks voor ze bereid. Zelf koken kan alleen als er voldoende begeleiders zijn. Op vrijdag 26 juni kookten zij samen met de leden van Kiwanis hun eigen Italiaanse maaltijd. En samen met de Kiwanians hebben ze daarna heerlijk gegeten.

Tineke Floor van Kiwanis: “Wij steken graag onze handen uit de mouwen, om iets te kunnen betekenen voor jonge mensen die onze steun kunnen gebruiken. De Brediushof-bewoners genieten van het koken. De een snijdt graag uien, de ander vindt spinazie wassen leuk. En voor beide partijen zijn het waardevolle ontmoetingen.”

Mike Kooiman, bewoner, vindt het samen met andere afdelingen bezig te zijn en een lekkere maaltijd te maken een feest . Met als toppunt het heerlijk met zijn vriend Peter en de anderen op te eten. Wij zijn dan echt de grootte Brediusfamilie.

Begeleidster Anneke kan niet vaak genoeg aangeven dat de onderlinge contacten tussen de bewoners van verschillende afdelingen optimaal bijdragen aan de goede sfeer in huis. Je leeft bij hen op jezelf maar toch kun je genieten van een avond met elkaar.” We rekenen op jullie Kiwanians” geeft zij aan.

Abrona en Kiwanis willen deze samenwerking continueren.

Over Abrona

Abrona is een christelijke organisatie voor dienstverlening aan mensen met een verstandelijke beperking. De 1.500 professionele en gedreven medewerkers en 700 vrijwilligers zetten zich dagelijks in voor 1.700 cliënten. Abrona wil een bijdrage leveren aan het verwerven en behouden van een eigen plek in de samenleving.