Lezing 'Hoe ziet onze wereld er in 2050 uit?'

In de kranten lees je tegenwoordig veel over (bio)technologische ontwikkelingen: nieuwe medicijnen, gadgets, apps. en operatietechnieken, robot- en nanotechnologie, drones enz.. Hoe zal onze wereld er in 2050 uitzien op basis van deze ontwikkelingen? Prof. Dr. Wim de Ridder is futuroloog en hoogleraar toekomstonderzoek aan de Universiteit van Twente en directeur van een onderneming die zich richt op lange termijn verkenning en strategische advisering.

Op woensdag 29 januari 2014 zal hij in het Mercure Hotel in Leidschendam een voordracht houden over de ontwikkelingen tot 2050 op het gebied van de gezondheidszorg, maatschappij en politiek en energie/transport. Zijn verhaal is geen fantasie. Hij gaat uit van de ontwikkelingen uit het verleden en trekt die ontwikkelingen door naar de toekomst. Duidelijk is wel dat we een revolutionaire en uitdagende ontwikkeling tegemoet gaan. Prof. De Ridder zal zelfs aangeven wanneer bepaalde ontwikkelingen in onze samenleving zullen gaan plaatsvinden.

Organisatie: Kiwanis Club Den Haag Haaglanden

Plaats: Mercure Hotel, Leidschendam. Adres: Weigelia 22

Tijdstip: 20.00 uur

Voorafgaande aan de lezing bestaat de mogelijkheid om op eigen kosten in het restaurant van het hotel te dineren (vanaf 18.00 uur)