Lockers en Knuffels door Kiwanis Heerlen/Maastricht

Soms liggen projecten voor het oprapen, die alleen wat organisatie kosten en waarmee kinderen gelukkig te maken zijn.

Lockers

Via een clublid kreeg club Heerlen/Maastricht de tip dat een partij lockers voor het “meenemen” beschikbaar was bij een golfclub in het midden des lands. Een tweede clublid met kinderen op de Catherinaschool in Heerlen wist weer dat die school deze lockers uitstekend zou kunnen gebruiken. Een derde clublid, beschikkend over een vrachtwagen en een rijbewijs daarvoor regelde op een zaterdag het transport. Een vierde team clubleden sjouwden de lockers naar binnen, die daarna door kinderen en personeel van de school in grote dankbaarheid in ontvangst werden genomen.

Knuffels

Door bezuinigingen schrapte het Atrium Ziekenhuis in Heerlen de post voor knuffels. Deze werden beschikbaar gesteld aan kinderen, die bij spoedeisende opnamen werden opgenomen. Ouders, die met toch met enige wrevel van deze bezuinigingen hoorden, trokken zich deze situatie aan en deden op onze club een beroep voor een oplossing te zorgen. Een oproep bij clubleden, partners en vrienden knuffels aan te leveren, hadden een bijzonder resultaat. Nadat deze gecontroleerd, gewassen en waar nodig wat gefatsoeneerd waren, konden meer dan 300 exemplaren aan de ouders en het ziekenhuis worden aangeboden. Zo eenvoudig kan een Kiwanisclub haar opdracht “serving the children of the World” soms waarmaken.