Lustrumproject verlengd tot september 2022

Heppie box voor een vakantie thuis

TIjdens het afgelopen jaar hadden we als Kiwanis de uitdaging om met de beperkingen door alle maatregelen rond het Coronavirus met de Stichting Het Vergeten Kind 500 kinderen een vakantie te bieden. Veel clubs zijn erin geslaagd om een bijdrage te geven in het kader van het lustrumproject, waarvoor we hen enorm dankbaar zijn. Zeker met de sprint die de afgelopen maanden gemaakt is. We hoorden ook veel geluiden dat clubs best iets willen doen maar dat de maatregelen in de weg zaten om activiteiten te organiseren. Daarom heeft het Algemeen Bestuur besloten om het project nog een jaar te laten doorlopen, tot september 2022..

Intussen geven we graag een verslag van een vakantie die Het Vergeten Kind mogelijk maakt in Kinderhote De Burcht Wedde.

Afgelopen meivakantie 2021 heeft Gezinshuis Margriet met maar liefst 10 kinderen eindelijk weer vakantie kunnen vieren. Dit is voor hen geen vanzelfsprekendheid en de kinderen hebben, zeker met Corona, geen andere uitjes. Ze kwamen verlegen en gespannen binnen, maar na een rondleiding door “kasteelheer” Frank Ferrari kwamen ze los en waren ze erg enthousiast! Het regende veel in die week, maar ondanks dat hebben ze veel kunnen doen. Een paar stoere meiden hebben zelfs even in de gracht gezwommen.

Dankzij de samenwerking tussen Kinderhotel Burcht Wedde, Kiwanis en Het Vergeten Kind zijn deze zomer 8 gezinshuizen of leefgroepen welkom in het Kinderhotel. Zij verblijven een midweek op de Burcht in het Groningse plaatsje Wedde en kunnen gebruik maken van alle faciliteiten. Er is speelgoed voor de kinderen, een speeltuin, kabelbaan, skelters, fietsen, roeiboot en een vlot. En om zich als echte prinsessen en prinsen te voelen is er voldoende verkleedkleding aanwezig. Tot slot wordt er een mooie foto gemaakt voor het Kasteel zodat de kinderen een tastbare herinnering hebben om mee naar huis te nemen. Gezinshuizen en leefgroepen nemen eigen begeleiding mee, dus kan de vakantie ongeacht het Corona-virus gewoon doorgaan.

Wil jij ook iets betekenen voor deze gezinshuizen en leefgroepen? De gasten moeten zelf voor boodschappen en avondeten zorgen. Maar het zou natuurlijk nog specialer zijn als er al een pakket voor ze klaarstaat bij aankomst! Neem contact op met: info@heppie.nl wanneer je iets kan bijdragen of wanneer je nog andere vragen hebt over dit mooie project!

Heppie Box

Een van de projecten van Het Vergeten Kind is de Heppie Box, waarmee de kinderen een beleving van een Heppie vakantie thuis kunnen krijgen. Het Vergeten Kind zoekt contact met gemeenten om de boxen bij de kinderen te krijgen. Heb je contacten met een wethouder jeugdzorg of sociaal domein in jouw gemeente en wil je kinderen een lichtpuntje bezorgen? Neem dan even contact op met de Lustrumcommissie via jubelcommissie@kiwanis.nl!

En wil je meer informatie over het lustrumproject, ga dan naar het hoofdstuk op de website. Heb je andere vragen? Stuur dan een bericht aan jubelcommissie@kiwanis.nl!

/imagecache/original/uploads/2020/08/logo-het-vergetenkind.png