Lustrumviering geslaagd! Chapeau: € 250.000 voor De Glind

Lustrumviering geslaagd
Buiten maakte de zon overuren, binnen waren er ook louter zonnige gezichten te zien. Bijna 200 Kiwanians en genodigden vierden zaterdag 24 september jl. op passende wijze het 5e lustrum van het District Nederland. Plaats van handeling: het Schaffelaar theater in Barneveld. De viering betekende tevens de formele start van het Tetanus Project.

“Ik vind het fantastisch en een grote eer om gastheer te mogen zijn,” zei een trotse Eric-Jan Sobels, president van KC Barneveld. Zijn KC – “de leukste en meest dynamische serviceclub in Barneveld” - kreeg de eer om de lustrumviering te mogen organiseren omdat zij het winnende idee inbrachten voor het inmiddels traditionele lustrumproject. Het idee om het geld van het lustrumproject te besteden aan de inrichting van de nieuwbouw van kinderhospice De Glind werd twee jaar geleden unaniem gekozen. “We maakten een grote vreugdesprong”, aldus Wim Coenen en Hans Du Gardijn, destijds oog- en oorgetuigen bij de verkiezing.

Primeur

Nu, twee jaar later, kon projectleider Gert van Lieshout met trots mededelen dat het doel - € 250,000 – inderdaad gehaald was. Een zichtbaar geëmotioneerde Wilma Stoelinga, directeur van De Glind, en een blije Ton Roskam, voorzitter van het Bestuur, namen het spandoek met het bedrag in ontvangst. Door onverwachte tegenvallers is de nieuwbouw van De Glind helaas vertraagd maar Ton Roskam had voor de aanwezigen nog een prachtige primeur in petto. “Sinds vanochtend weten we zeker dat de nieuwbouw doorgaat! We hebben met de gemeente Barneveld overeenstemming bereikt over een prachtige nieuwe locatie, hier in Barneveld aan het Binnenveld. Iedere Barnevelder weet waar dat is.” Met de overhandiging van het bedrag is het project voor Kiwanis Nederland nog niet ten einde, vertelde Gert van Lieshout. “Ik blijf erbij betrokken tot en met de opening!” Die opening is voorzien in het najaar van 2013.