Maandbericht Jubileum Commissie

Aktie Het Vergeten Kind gaat laatste 6 maanden in

Niet bijzonder veel nieuws vanuit de lustrumcommissie

Wij constateren een veranderde teneur binnen Kiwanis Nederland. En dat snappen we goed. Er zijn zoveel allesbepalende zorgen op dit moment. De oorlog in Oekraïne. Mogelijk staat deze nieuwsbrief er vol mee en ook wij merken de consequenties ervan.

Onlangs waren we blij met de versoepelde maatregelen rondom COVID.  Eindelijk konden we elkaar weer zien en er werden zelfs handen geschud en knuffels gegeven. Het leek erop of het langzaam weer werd zoals het was.

Tot eind februari Oekraïne werd binnengevallen.

Wat nu de boventoon voert binnen Kiwanis is ronduit geweldig om te zien. Er zijn bijzonder veel goede initiatieven om mensen en vooral kinderen uit Oekraïne bij te staan in deze nachtmerrie. Er worden opvangplaatsen ingericht, er worden transporten georganiseerd met hulpgoederen en er is een initiatief om geld te storten zodat de Kiwanisclubs in die regio goederen kunnen aanschaffen en overhandigen. Die boventoon is ook eigenlijk de enige goede toon.

Gedurende deze weken nemen de LG’s contact op met de besturen van de Kiwanisclubs in Nederland. De Clubs die nog geen bijdrage hebben kunnen leveren voor het lustrumproject, Het Vergeten Kind, worden gebeld. Die besturen kunnen vragen stellen, toelichting krijgen en geïnspireerd worden. Op die manier hopen we dat het lustrumproject in september succesvol afgerond wordt. Ook tijdens de geplande regiobijeenkomsten zal er kort aandacht zijn voor Het Vergeten Kind.

Onze gedachte is dat er een parallel pad te bewandelen is.

Enerzijds aandacht aan de situatie in Oekraïne en we staan er ook achter dat de vergeten kinderen in Nederland niet vergeten worden.

/imagecache/original/uploads/2020/08/logo-het-vergetenkind.png

Deze keer dus geen oproep of stand van zaken in deze nieuwsbrief.

Wel de hoop dat we onze saamhorigheid en actiebereidheid vast kunnen houden. En dat we kinderen werkelijk kunnen helpen.

Mocht je vragen of opmerkingen hebben in het kader van het project voor Het Vergeten Kind, neem dan gerust contact met ons op via jubelcommissie@kiwanis.nl

Namens de lustrumcommissie,

Maaike Roosen, voorzitter