Martin Poesen kijkt met voldoening terug op Eliminate-verleden

Tijdens de onlangs gehouden conventie van KI-EF, The Kiwanis International European Federation, in Villach in Oostenrijk heeft Martin Poesen van onze club zijn werkzaamheden voor Eliminate, het fantastische en grootste Kiwanis-project ooit, beëindigd. Zoals hij elders schreef: “Eliminate is in mijn bijna dertigjarige carrière als kiwanian de zinvolste activiteit geweest”.

Die werkzaamheden begonnen in 2010 toen hij als gouverneur-elect tijdens zijn opleiding in Indianapolis deelnam aan de interviews die zouden leiden tot de keuze voor het project om Tetanus uit de wereld te helpen. Vanzelfsprekend heeft Eliminate in het daaropvolgend jaar als gouverneur zijn volle aandacht gehad. De beslissing tijdens ons congres in Maastricht dat de clubs de intentie onderschreven om 10.000 euro te bestemmen voor Eliminate is de belangrijkste basis geweest voor het fenomenale succes van het district Nederland met circa 1 miljoen euro, in cash!

In de daaropvolgende jaren heeft hij zich als "region coordinator Europe 3" ingespannen om Eliminate tot een succes te laten uitgroeien in de landen van Europe 3: Nederland, België/Luxemburg, United Kingdom/Faroër Islands, district Norden, Polen en Tsjechië/Slowakije. Meer dan 3 miljoen euro zijn ingezameld. Mede dankzij een geweldig team onder leiding van Filip Delanote als verantwoordelijke voor Europa en samen met Jean-Pierre Berton en Gabriele Neumayr-Stof als verantwoordelijken voor de overige Europese landen goed voor meer dan 9 miljoen euro in Europa.

In de gezamenlijke vergadering van de divisies 8 en 13 dd. 8 juni jl. heeft Wim Gerlach, luitenant-gouverneur van divisie 8 en waarnemend luitenant-gouverneur van divisie 13, Martin Poesen bedankt voor zijn inzet, niet zonder subtiel te vermelden dat zijn standpunt om op districtsniveau meer te investeren in plaats van te besparen, het niet gehaald heeft. Daarom bood hij hem twee “kleine” flesjes wijn aan! Consequent gebleven!

Arno Soons,
President K.C. Maastricht-Mergelland.

Foto:
Martin Poesen ontving een aandenken uit handen van mevrouw Ann Updegraff Spleth en de heer Mark B. Rabaut, COF respectievelijk President van de Kiwanis International Foundation.