MiniMarathon Zeewolde

Onder het motto ‘Kids running for Kids’ organiseert Kiwanis Club Zeewolde voor het 4e achtereenvolgende jaar de Mini Marathon Zeewolde op zaterdag 16 juni 2012. Deze jeugdeditie van de marathon werd gedurende het 25-jarig bestaan van Zeewolde met veel enthousiasme en succes op de kaart gezet.

Allemaal winnaars
En de dag kent alleen maar winnaars! Voor alle deelnemers ligt er een heuse medaille te wachten en per categorie zijn er uiteraard officiële podiumplaatsen en bekers te verdienen. Maar ook hier is deelnemen misschien nog wel belangrijker dan winnen.

De Mini Marathon probeert het ‘meer bewegen voor kinderen’ op een speelse manier inhoud te geven én de maatschappelijke betrokkenheid bij kinderen die het minder getroffen hebben aandacht te geven. We verwachten dat er ongeveer 200 jeugdige lopers aan de start zullen verschijnen. Tijdens de Mini Marathon wordt ook dit jaar weer een activiteitenveld ingericht met kraampjes van sponsors, goede doelen en betrokkenen.

Zonder sponsorhulp kan de Kiwanis Mini Marathon
niet worden georganiseerd!

De organisatie is in handen van Kiwanis Zeewolde, een serviceclub die jaarlijks één of meerdere sociaal- culturele evenementen organiseert. De opbrengst van de MMZ van ongeveer € 8.000 + sponsoring in natura komt ten goede aan het Colombinehuis in Biddinghuizen.