Moederdagtaartaktie

Aan alle leden van Kiwanis International District Nederland

Van KC Rijn en Gouwe en Den Haag

Het idee:

Het geven van moederdagtaarten, gebakken door vrijwilligers, aan moeders die zelf als vrijwilliger (met name voor kinderen) werkzaam zijn in de regio. Distributie van de taarten wordt verzorgd op moederdag door leden van de club.

Externe Doelstelling:

Moeders uit de regio verwennen met een lekkere taart

naamsbekendheid van Kiwanis vergroten dmv social media

Interne doelstelling :

Het werven van vrijwilligers die zich in willen zetten voor een project van Kiwanis

Opzet actie:

• Moederdagtaartpagina maken voor op de clubwebsite
  • Via de clubfacebookpagina een oproep naar mensen om voor ons een moederdagtaart te maken met een link naar de clubwebsite
  • Via persoonlijke Facebookpagina de moederdagtaartoproep posten
  • Benaderen van bijv. het overkoepelende vrijwilligersorganisatie van je stad voor namen van moeders die daar geregistreerd dan wel bekend zijn en een taart verdienen van wege hun inzet voor kinderen
  • Kiezen van aantal moeders die op moederdag een taart gaan krijgen
  • Kiezen van een aantal taartenbakkers

Elke taartenbakker kan maximaal 20€ vergoeding krijgen voor de ingrediënten

• Bij elke taart een kaartje doen met Kiwanisboodschap
  • Op moederdag halen Kiwanisleden de taarten op bij de taartenbakker en zorgen voor een foto/film moment
  • Vervolgens brengen ze de opgehaalde taarten bij de moeders, met alweer een foto/film moment

Aandachtspunt:

• Werven van vrijwilligers voor Kiwanis en vergroten van het netwerk van Kiwanis door de taarten laten maken door meerdere amateur bakkers en niet door 1 professionele producent.
  • Taartenbakkers alleen via Facebook benaderen vanwege verspreiding van onze naamsbekendheid.
  • Geen professionele banketbakker aan het werk laten zetten vanwege te weinig exposure
  • Ter bevordering van de uniformiteit en om zodoende de herkenbaarheid van Kiwanis te vergroten graag de lay-out FB club pagina conform FB post over moederdagactie (wordt jullie z.s.m. toegestuurd).
  • Ook ter bevordering van de herkenbaarheid en uniformiteit graag een soortgelijke groep moeders aanschrijven, dus moeders die zich inzetten voor kinderen.

Het voorbeeld van KC Rijn en Gouwe.

Moederdag 2016

De oproep:

Wij kennen die moeders die het net weer rond weten te breien. Die een paar extra kinderen aan tafel nemen. Die troost brengen in moeilijke tijden. Die blijven delen hoe lastig ze het zelf ook hebben. Die moeders willen wij een hart onder de riem steken. Ook daarvoor is moederdag vinden wij. Wie helpt er mee? Wie wil er voor die moeders een taart bakken. Wij leveren tot € 20,- ingrediënten, verzamelen de taarten en zorgen met Alphenaren voor Alphenaren dat de taart bij een moeder komt die dat meer dan verdient.

Wil je er meer dan alleen je creativiteit en vaardigheid in kwijt? Dat mag! Laat het ons weten! Wie heeft er een tip voor taartenbakkers voor deze speciale actie van Kiwanis Rijn en Gouwe? Je aanmelding of je tip voor een taartenbakker zien wij graag via het contactformulier.

Het verslag (zie fb en website)

Moederdag missie geslaagd! Op diverse plaatsen in Alphen aan den Rijn zijn op zaterdag 7 mei en op Moederdag heerlijke taarten bezorgd. Kiwanis heeft een flink aantal vrijwillige bakkers gevonden die taarten gemaakt hebben voor moeders waarvan wij om welke reden ook vinden dat ze op Moederdag wel wat extra waardering mochten krijgen. Dat werd zeer gewaardeerd.

De taartbezorgers van Kiwanis kregen een aantal prachitge reacties. Verbaasde moeder Bibi "Krijg ik toch nog iets met moederdag. Wat een mooie, daar gaan we van genieten" of van zoon Jan die de taart aannam "Dit zal mijn moeder heel leuk vinden, geweldig". Ook op Facebook verschenen fantastische reacties waar de fotocollage er een van was. Ook deze tekst spreekt boekdelen:

Ik ben compleet overdonderd en stond zo waar, ja echt hoor, even met mijn mond vol tanden. De bel ging, doe ik open, staat een meneer voor de deur die zegt, "Dag Simone", en geeft me een doos in mijn hand, "Voor Moederdag", zegt hij.

Staat op het kaartje:

"Beste Simone

Sterkte vrouwen worden niet geboren

Maar gemaakt door de dingen die ze meemaken.?Fijne Moederdag en laat je lekker verwennen.

Kiwanis"

Dank je wel Kiwanis!

Kiwanis komt graag in actie voor de kinderen in de wereld, maar wat is een kind zonder zijn of haar moeder? Omdat het Moederdag is deze keer een actie voor de moeders. Onze bijzondere dank aan de taartenbakkers. De taarten zijn voor Kiwanis gemaakt door onze vrienden volgt namen. De namen van de ontvangers zijn om privacy redenen aangepast.

Resultaten 2016

1100 views van de oproep en dus alerts voor het merk Kiwanis

12 aanmeldingen van taarten bakkers

1800 views van het verslag op FB

20 zeer blije moeders

Voor informatie en/of aanmelding:

- Henk Oostdam

Kiwanis Rijn en Gouwe

henk.oostdam@taxconsultnetwork.nl

- Grace Sie

Kiwanis Den Haag

gracesie70@gmail.com

Na aanmelding krijgen de deelnemende clubs van ons het format voor de uitnodiging op FB.