Mooi resultaat sponsoractie Kiwanis Doetinchem en Almende College

10.000 euro voor wensstichting

Kiwanisclub 'Doetinchem - de Graafschap' en leerlingen van het Almende College locatie Bluemers hebben in het Paasweekend 10.000 euro bijeengebracht voor de Make a Wish Foundation. De opbrengst wordt gebruikt om de allerliefste wens van ernstig zieke kinderen tussen 3 en 18 jaar in vervulling te laten gaan. Dankzij deze stichting met 380 vrijwilligers zijn sinds de oprichting in 1989 al meer dan 4000 wensen vervuld met als doel kinderen met een levensbedreigende ziekte kracht te geven. Dit jaar wordt er naar gestreefd om 500 wensen te vervullen.
De leerlingen van het Almende College gingen met sponsorkaarten de straat op en de Kiwanisclub koppelende op haar beurt de actie aan een exclusieve voorstelling van de MPG-musical Jesus Christ Superstar. Dit leverde een uitverkochte Schouwburg Amphion. Daar zat ook musicalster Joke de Kruijf in de zaal. Ze vertelde dat ze geraakt was door de passie en het enthousiasme dat bij Musical Producties Gaanderen over het voetlicht kwam.
En die betrokkenheid bleek – gezien het eindbedrag - ook bij het publiek. Tijdens de after-party overhandigden Ben Rulof en Jan Tiemessen van de Kiwanis-sponsorcommissie een cheque van 9.300 euro aan Anny Huuskes en Karin Putman, regiovrijwilligers van Make-A-Wish Nederland. Het opgehaalde bedrag werd diezelfde avond nog aangevuld tot 10.000 euro en zal besteedt worden aan wenskinderen in onze regio.
Fotobijschrift:
Vlnr: Jan Tiemessen (Kiwanis) overhandigt Karin Putman en Anny Huuskes (Make a Wish Foundation) in de vorm van een cheque de opbrengst van de sponsoractie.