Nieuwe internetsite voor Kiwanis!!!

De wereld verandert snel. Gevestigde inzichten worden heroverwogen. Moet alles wel bij het ‘oude’ blijven?

Na het congres in Maastricht, vorig jaar, heeft het Dagelijkse Bestuur besloten dat de Kiwanis organisatie frisser, jonger en opener moet worden. Aantrekkelijk ook voor jonge leden!!

Daarom wordt de internet site totaal veranderd. Was de site meer een eigen clubsite met relevante informatie voor de leden, nu wordt het een informatieve site met name gericht op niet-leden. De landelijke site zal een informatiebron worden voor mensen met belangstelling voor de maatschappij en wat Kiwanis daarin betekent. Wie zijn die leden van Kiwanis en wat doen zij nu precies! ‘Laat zien wie je bent’ in digitale vorm.

Dit betekent wel dat de kans groter wordt dat mensen spontaan informatie willen hebben over het lidmaatschap van Kiwanis en bij welke club zij zich willen aansluiten. Daarom is het van belang dat iedere club zich openstelt voor nieuwe leden. Potentiële leden die zichzelf spontaan aanmelden. Dat is nieuw en voor velen van ons even wennen, maar nodig die belangstellenden uit voor bijvoorbeeld een bijeenkomst of vergadering, laat deze mensen ‘proeven’ aan de club en bij geschiktheid (ter beoordeling van de club) biedt deze mensen het lidmaatschap aan.

De aangesloten clubsites worden ook aangepast aan de nieuwe ‘look & feel’ van de landelijke site. De bestaande content wordt overgezet in de nieuwe site en verder zal het bijhouden van de site niet veel anders gaan dan bij de bestaande. Bij de clubsites komt er een bestelformulier, waardoor de mogelijkheid ontstaat ook digitaal aan fundraising te doen.