Nieuwe leden vrijstelling inschrijfgeld

Periode 1oktober tot en met 31 december 2020

/imagecache/lg/uploads/2020/09/kiwanis-kidn-logo.jpg

Bestaande Kiwanis-clubs hebben tot 31 december 2020 vrijstelling van inschrijfgeld voor nieuwe leden

Het bestuur van Kiwanis International heeft gestemd vóór het verlengen tot 31 december 2020 van de vrijstelling van inschrijfgeld voor nieuwe leden. Het bestuur gebruikt deze bevoegdheid om leden te ondersteunen en om bestaande Kiwanis-clubs de kans te geven het vrijwilligerswerk uit te voeren dat nodig is in hun gemeenschap in de nasleep van de corona-pandemie.

De vrijstelling geldt alleen voor het inschrijfgeld dat nieuwe leden aan Kiwanis International moeten betalen, maar het bestuur moedigt districten en clubs aan om hun nieuwe leden op dezelfde manier vrijstelling te verlenen.

NB: Oorspronkelijk had het bestuur van Kiwanis International op 22 april 2020 een motie aangenomen waarmee vrijstelling werd verleend voor inschrijfgeld voor nieuwe leden tot 30 september 2020. Met de hierboven genoemde motie, die is aangenomen op 2 oktober 2020, wordt deze vrijstelling verlengd tot 31 december 2020.

Clubsecretarissen moeten nieuwe leden inschrijven in het secretariaatsdashboard. De facturen zullen worden aangepast door medewerkers van Kiwanis International.

Nieuwe leden die zich inschrijven voor 31 december 2020 hoeven pas contributie voor Kiwanis International te betalen vanaf 1 oktober 2021.

Opmerking over nieuwe clubs
Deze vrijstelling van inschrijfgeld voor nieuwe leden geldt niet voor nieuwe Kiwanis-clubs die gedurende deze periode worden opgericht. Nieuw opgerichte Kiwanis-clubs moeten het inschrijfgeld voor nieuwe leden wel betalen.