Nieuwjaarsboodschap van de Gouverneur

Beste Kiwanisvrienden en -vriendinnen,

De feestdagen zijn achter de rug en een nieuw jaar is begonnen. Een goed moment om even vooruit te kijken en u allen en uw familie een gezond en gelukkig 2012 toe te wensen.

Een jaar dat voor Kiwanis veelbelovend is. In de divisievergaderingen van het najaar heb ik kunnen vaststellen dat er weer enorm veel activiteiten gepland zijn: grote en kleine evenementen, soms met hoge financiële opbrengsten dan weer met vele uren dienstverlening, zoals altijd met als doel “serving the children of the world”.
Een jaar waarin de junioren Young Professionals worden en in de internationale Kiwanisfamilie zullen worden opgenomen. Meer nog dan in het verleden zullen zij een bijdrage leveren aan het bereiken van de Kiwanisdoelstellingen.

Een jaar waarin wij ook voor de senioren een regeling zullen uitwerken, zodat zij, als zij dat wensen, tot de Kiwanisfamilie kunnen blijven behoren.
Een jaar tenslotte waarin het Stop Tetanus-project zijn eerste resultaten zal opleveren. Een bijzonder zinvol project dat echter grote inspanningen zal vergen van alle clubs als wij ons doel, het ophalen van 1 miljoen euro, willen bereiken.

Young Professionals, Senioren en Stop Tetanuis: het zijn drie belangrijke items die op het congres in Maastricht op 7, 8 en 9 september de nodige aandacht zullen krijgen. Dat congres is tevens de afsluiting van mijn gouverneursjaar en vanzelfsprekend verwacht ik zeer velen van jullie te mogen begroeten. Het belooft een bijzonder congres te worden. De afsluiting van een jaar waarin Kennis en kunde, hoop ik, een belangrijke rol hebben gespeeld.

Tot slot wil ik nogmaals iedereen het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, niet het minst de kinderen waarvoor wij ons vrijwillig inzetten.

Martin Poesen,
Gouverneur 2011-2012.