NL Doet: Kiwanis Tiel klust bij Speel-o-Theek Het Stokpaardje

Tijdens de vrijwilligersactie van NL Doet is Kiwanis club Tiel dit weekeinde gestart om de speel-o-theek Het Stokpaardje in Geldermalsen te verfrissen met een grote verf beurt. Onder leiding van Helen Huitema, voorzitter Het Stokpaardje, en Edwin Rosier, voorzitter Kiwanis, klaarden 15 leden van Kiwanis en eigen vrijwilligers van de speel-o-theek, deze klus. Formido Geldermalsen schonk de verf en materialen.

Naast de ondersteuning van Stichting Heartbeat (activiteiten voor hartpatiëntjes) steunt Kiwanis dit jaar de speel-o-theek in Geldermalsen, onder andere omdat verschillende leden in Geldermalsen wonen of werken. Naast de inzet van haar energie voor de opfrisbeurt is Kiwanis ook van plan dit jaar de speel-o-theek te ondersteunen bij bestuurlijke taken en promotie.

De speel-o-theek is gevestigd in het gebouw de Zeshoek aan de Kostverlorenkade, dat al lang niet meer door de gemeente wordt onderhouden. “De ramen vallen bijna uit de kozijnen…” stelt Edwin Rosier van Kiwanis, die graag de vrijwilligers van de speel-o-theek helpt.

De speel-o-theek leent aan leden speelgoed uit waaronder spellen, puzzels, buitenspeelgoed, fantasiemateriaal en aangepast speelgoed. Het idee is dat het voor een kind leuker is om steeds weer met iets anders te kunnen spelen met daarbij het voordeel dat ouders het speelgoed weer kunnen terugbrengen en ruilen voor ander speelgoed, zonder dat zij de dure aanschafkosten hebben, als het kind op het speelgoed is uit gekeken. Het bestuur van Het Stokpaardje is er trots op dat zij, dankzij enkele sponsoren, een grote collectie aangepast speelgoed heeft voor gehandicapte en ook voor niet-gehandicapte kinderen: www.stokpaardje.info