Op zaterdag 10  december overdracht  van het boekpresentje voor jongeren.

Stichting Strak ontvangt deze boekenlijst voor in de kersttas.

DIEREN – Op zaterdag 10  december gaat  de overdracht  van het boekpresentje voor jongeren in de kersttas door Kiwanis Club Rheden “De Veluwezoom “  aan Stichting Strak, plaats vinden in de Read Shop Diderna 6, Dieren.

De overdracht zal op 10 december om 13.00 uur plaats plaatsvinden. Voorzitter Sam Veen en Ap Lammers van Kiwanis Club Rheden overhandigen, voor dit jaar boeken aan voorzitter Jos Wortelboer en Monique Heins van Stichting Strak. Boek is bestemd Voor kinderen van 4 t/m 7 jaar en van 8 t/m 12 jaar.

Kiwanis Club Rheden “De Veluwezoom” draagt ruim € 1400,–  bij voor de jaarlijkse kersttassen actie van Stichting Strak.

Stichting Strak organiseert ieder jaar (i.s.m.  DIANA  Gemeente Rheden) de actie Kersttas. Bijstandsgerechtigden en minder draagkrachtigen kunnen rond de feestdagen een goed gevulde boodschappentas krijgen met feestelijke, houdbare producten. Sinds 2021 is de tas vervangen door een kerstpakket. Ruim 400 Personen/gezinnen uit de gemeenten Rheden en Rozendaal ontvingen in 2022 een kerstpakket. Dit jaar hoopt de stichting zelfs 425 huishoudens een kerstpakket te kunnen aanbieden. Mede dankzij de sponsoring van de Kiwanis Club krijgen jongeren in de leeftijd van 3-7 jaar en in de leeftijd van 8-12 jaar een extra presentje.

Dankzij de opbrengsten uit de Goede Doelenwinkel `Pop-Up Store (Door verkoop van het pand  zijn wij eind februari 2022 helaas hiermede moeten stoppen.). Door de opbrengsten uit deze winkel, kunnen wij een bijdrage aan goede doelen, die de doelstelling van Kiwanis wereldwijd geven. Te weten “Serving the Children of the World”. Uit de verkopen van de winkel hebben wij al eerder schenkingen mogen doen aan o.a.: Stichting “Het Vergeten Kind”, Kraamafdeling Rijnstate, 2x kersttassen actie Stichting Strak, een drie jarige bijdrage aan project “Meer Muziek in de klas” Gemeente Rheden , kindervakantie week Rhevak en Madierodam. Dit jaar hebben wij ook een bijdrage gegeven aan ` Bonte Schaap festival / kindercircus Lorelly”,  Benefietconcert i.s.m.  PKN-gemeente Rheden en de Stichting i.o. Soloveyko en het  Magisch Verhalen Festival

Doelstelling Kiwanis.

Kiwanis Club Rheden "De Veluwezoom" is een serviceclub voor leden die wonen en/of werken in de Gemeente Rheden of directe omgeving. Wij maken deel uit van de wereldwijde Kiwanis organisatie (zie www.kiwanis.nl), een wereldwijde organisatie van vrijwilligers die zich inzetten voor het verbeteren van de wereld, kind per kind en gemeenschap per gemeenschap. Het motto van Kiwanis is "Serving the Children of the World". Op vele manieren dragen de vrijwilligers van Kiwanis bij aan het welzijn en de ontwikkeling van kinderen. De drie belangrijkste pijlers waarop Kiwanis leden aan het motto invulling geven zijn: Fun, Fellowship en Fundraising.