Opbrengst Art Laren naar Suriname

t.b.v. verduurzamingsinitiatieven

Verduurzamingsinitiatieven Suriname

De 26e kunstbeurs Art Laren op de Larense Brink werd in juni van dit jaar geconfronteerd met hoge kosten die o.a. de tentbouwers in rekening brachten vanwege de naweeën van Corona. Desondanks kon het goed bezochte evenement met een saldo van ruim € 11.000 worden afgesloten.

Dit bedrag werd door Arnold van der Wal namens de organiserende Kiwanis Club Laren overhandigd aan Rob Baan, voorzitter van de stichting d’ONS. Deze stichting zet zich in voor verduurzamingsinitiatieven in Suriname. Met het geld wordt een schooltuincomplex in de buurt van Paramaribo opgezet. Scholen zullen hier hun leerlingen vertrouwd maken met de vruchten der aarde. Het blijkt namelijk dat jongeren maar weinig belangstelling voor de tuinbouw tonen, terwijl Suriname over de beste tuinbouwgrond van Zuid-Amerika beschikt.

/imagecache/lg/uploads/2022/11/st-dons-projecten.jpg

Ook zal het schooltuinenproject bijdragen aan gezonder eten voor de jeugd, want door de huidige minder gezonde eetgewoonten stijgt het aantal suikerpatiënten in Suriname in rap tempo.