Overhandiging cheque aan Jeugd Sport Fonds Gelderland

Overhandiging cheque aan voorzitter de heer Jos Penninx van Jeugd Sport Fonds Gelderland

Ondanks het niet doorgaan van de haringparty op 20 juni 2013 , oorzaak was het verschuiven van datum waardoor te weinig deelnemers, toch een overhandiging van een cheque t.b.v. € 2000,-- .Deze is door de president van de club Alex Meerdink aan de voorzitter van Jeugd Sport Fonds Gelderland, de heer Jos Penninx tijdens een informele terras bijeenkomst van de Kiwanis club Rheden “De Veluwezoom” in Villa Veertien te Dieren overhandigt.

Dit is mede mogelijke geworden doordat de mensen die zich voor de haringparty hadden opgegeven en hun bijdrage aan de organisatie hadden overgemaakt door de organisatie waren aangeschreven met de vraag of wij het door hen betaalde inschrijfgeld mogen besteden aan het doel. Daarnaast is ook het vaatje haring op marktplaats verkocht. De Kiwanis club Rheden “De Veluwezoom” heeft het bedrag vervolgens aangevuld tot € 2000,--. Hierdoor kunnen de leden van Kiwanis de verwachtingen van het Jeugdsport Fonds Gelderland toch waarmaken.

Door Jeugd Sport Fonds Gelderland kan dit als “kindgeld” worden uitgegeven aan kinderen afkomstig uit de Gemeente Rheden. Alle kinderen moeten kunnen sporten! Daarom helpt Jeugdsportfonds Gelderland kinderen, (tot 18 jaar) van gezinnen die niet de financiële mogelijkheden hebben om lid te worden van een sportvereniging. JSF Gelderland betalen contributie en de benodigde attributen tot een maximaal bedrag van €225,- per jaar rechtstreeks aan de sportvereniging en/of sportwinkel. Rheden is de 18e Gemeente die zich in het voorjaar bij het Jeugd Sport Fonds Gelderland heeft aangesloten.