Paashaas actie ook in 2024 weer een groot succes!

EEN STEUN IN DE RUG VOOR KANSARME JONGEREN

De jaarlijkse verkoopactie van chocoladepaashazen door de Kiwanis Club Lelystad is succesvol afgerond. “Het was verheugend om te zien dat er voor deze actie zoveel interesse bestond. In een periode van vier weken werden ruim 5.000 van deze hazen verkocht aan verschillende bedrijven, instellingen en organisaties. Een smaakvolle paasverrassing voor personeel en medewerkers”, blikt Kiwanis-voorzitter Dirk Jan Verdoorn terug. Bij de zorgvuldig in cellofaan verpakte chocoladehazen zat een folder bijgesloten over de reden van de actie en de vooraf verkozen goede doelen. Ook kon er een flyer of folder van de eigen organisatie worden bijgesloten. Alle bestellingen werden in de week voor Pasen afgeleverd. “Het is een inzet vragende actie. Vanaf het opstellen van een overeenkomst met een chocoladefabrikant, de werving van deelnemers, het benodigde drukwerk en het transport zijn we er als club maanden mee aan de slag”, aldus de voorzitter. Met deze verkoop werd een netto financieel resultaat behaald van € 10.000,00. De Kiwanis Club maakt het met dit resultaat mogelijk om de Stichting ‘Het Vergeten Kind’ te ondersteunen en om kinderen van ouders die zijn aangesloten bij de Voedselbank Lelystad te verrassen. Op deze manier geeft de actieve serviceclub invulling aan haar motto ‘Serving the Children of the World’.