Paleizen Wandeltocht 2015: € 2.000,- voor minder bedeelde kinderen

Zaterdag 6 juni organiseerde de Kiwanis Hilversum-Baarn voor de 6e maal de unieke Paleizen Wandeltocht. Wederom met succes! Honderden wandelaars hebben genoten van onze prachtige natuur, paleizen en kastelen. Hun inschrijfgeld wordt volledig gedoneerd aan het Unicef project “Stop Tetanus” en Stichting Leergeld.

Ook in 2016 deze unieke wandeltocht, op zaterdag 4 juni 2016.

De Paleizen Wandeltocht is in meerdere opzichten uniek. Dankzij de samenwerking met Staatsbosbeheer, Paleis Soestdijk, Kasteel Groeneveld, Scouting Merhula, Stichting Smithuyserbos en Landgoed Pijnenburg kunnen wandelaars paleizen, kastelen en natuurgebieden zien die normaal aan het oog onttrokken zijn. Alle partijen werken volledig belangeloos mee.

Deelnemers waren afkomstig uit het hele land: uit West-Friesland tot Brabant hebben wandelaars zich aangemeld, waaronder veel inmiddels trouwe gasten. In die zin blijkt deze wandeltocht ook een prima promotie voor onze regio.

Dit jaar konden wandelaars voor het eerst kiezen voor een langere tocht van 35 km, naast de reeds bestaande 25 en 15 km. Deze langere afstand bleek interessant voor zo’n 15% van de deelnemers.

Opbrengst voor kinderen

De opbrengst van ruim €2.000,-- zal worden verdeeld tussen Unicef voor de wereldwijde bestrijding van Tetanus bij moeders en baby’s en de Stichting Leergeld in de regio rond Baarn. Die laatste helpt kinderen die om financiële redenen aan de kant staan bij normale activiteiten als schoolreisjes of sporten. Dankzij deze Stichting kunnen ze toch meedoen.