PechaKucha Night

Ook Kiwanis Woerden zal zich presenteren op de Pecha Kucha Night Vol 2 op 27 maart 2015 in 'Het Klooster' te Woerden. Na het succes van de eerste Pecha Kucha Night kon een tweede aflevering van dit verhalenfestijn niet uitblijven. Op vrijdagavond 27 maart 2015 bent u weer welkom in het Klooster Woerden. Georganiseerd door Ruud Niewold i.s.m. Klooster Woerden e.a. en met nóg meer verhalenvertellers.

Krijg nieuwe ideeën uit onverwachte hoek

Pecha Kucha betekent 'Prietpraat' en je spreekt het uit als petsja-kutsja. De diversiteit van de deelnemers zet aan tot verbinding. Daarbij: de presentaties zijn onverbiddelijk kort en de mogelijkheden om moderne media te gebruiken eindeloos.

Ook in Woerden ontmoeten mensen elkaar vaak in gescheiden clubs, verenigingen of organisaties. Als je telkens dezelfde geluiden van dezelfde mensen ziet en hoort, kan het moeilijker zijn om nieuwe oplossingen of ideeën te krijgen. Met Pecha Kucha krijg je de kans om jezelf te verrijken met hele andere inzichten, uit onverwachte hoek. En het is ook gewoon leuk om eens iets totaal nieuws te horen:)

Lees meer over het Kiwanis onderwerp: Sollicitatieproject

Pecha Kucha leert je te focussen

Veel mensen zijn gewend om teveel en te lang te praten over teveel details. Met Pecha Kucha krijg je als bezoeker in nog geen 7 minuten alleen de essentie te horen en te zien. Deelnemers leren om zichzelf te beperken: wat wil ik nu écht vertellen? Die focus helpt je om de aandacht vast te houden. Pecha Kucha vergroot de kwaliteit van luisteren.

Gewoon lekker luisteren

In veel gesprekken wordt van je verwacht om te luisteren en te spreken. Dan kan het lastig zijn om écht aandacht voor de ander te hebben. Bij Pecha Kucha hoef je als bezoeker alleen maar te luisteren. Er is geen tijd om vragen te stellen; natuurlijk stoot je wel je buurman aan…wow..wat zij daar vertelt, dat wist ik niet..hoor je dat…geroezemoes!

Meer info: www.pechakucha-woerden.nl