Persberichten Kiwanis Koninkrijk Actie en Footprint 2019

Bij 35.000 euro voor Koninkrijk Actie en Footprint 2 miljoen opbrenst akties 2019

Aan: de lezers / clubbesturen

Stuur dit bericht a.u.b. door aan de lokale pers en plaats deze berichten op Facebook en website van de club.

Bij voorbaat dank.

Persbericht.

Kiwanis Koninkrijk Actie

Serviceclub Kiwanis clubs brengt binnen 3 weken bijna 35.000 euro bijeen voor kinderen op Curaçao en Aruba.

De 100 clubs van Kiwanis Nederland hebben samen met het Kiwanis Nederlands fonds en Kiwanis Nederland bijna 35.000 euro bijeengebracht om onze mede landgenoten op Curaçao en Aruba te helpen in de huidige slechte economische situatie door het wegvallen van toerisme vanwege corona.

In nauwe samenwerking met de Kiwanis clubs op beide eilanden is het geld rechtstreeks naar de voedselbanken aldaar gegaan. Daardoor hebben we de garantie dat het geld zeker goed terecht komt.

Serving the Children of the World

Onder het motto: "Serving the Children of the World" streven de Kiwanis clubs naar de uitvoering van effectieve humanitaire acties met zowel sociale als culturele doelen. Hierbij hebben bij Kiwanis van oudsher doelen voor kinderen de voorkeur. De drie belangrijkste pijlers waarop Kiwanis leden aan het motto invulling geven zijn: 'Fun, Friendship en Fundraising'. Kiwanis Nederland maakt met 2000 leden hiervan deel uit.

Dank je wel reacties vanuit Curacao en Aruba

Aruba:

Beste Carel,

Nogmaals bedankt voor al jullie inzet, moeite en energie om zowel Aruba als wij van de Voedselbank op Curaçao te helpen. We blijven ons best doen en zodra we ons jaarverslag zowel financieel als sociaal goedgekeurd is, zal ik het naar jullie toesturen.

Nogmaals onze welgemeende dank aan alle Kiwanis leden in Nederland als ook op Curaçao. Vriendelijke groet, Sheryl Losiabaar

Curaçao.

Hi iedereen,

Sorry, ik zie dit email nu pas. (1 oktober 2020)

Van harte bedankt voor wat jullie gedaan hebben voor onze families in Aruba en Curacao.

Cede Aruba is heel erg dankbaar voor de donatie. Het aantal families bleef stijgen en alhoewel veel bedrijven en mensen helpen met producten blijft het moeilijk om iedereen te blijven helpen zonder fondsen.

Namens CEDE en Aruba, dank u wel.  Mvg Ivan ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­______________________________________________________________________________-

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie: Carel Maass, Gouverneur Kiwanis Nederland.

telefoonnummer 06 53 80 14 12

/imagecache/lg/uploads/2020/09/kiwanis-kidn-logo.jpg

Serviceclub Kiwanis Nederland publiceert haar footprint voor 2019

Serviceclub Kiwanis Nederland brengt in ruim 30 jaar 100 miljoen bij elkaar om te investeren in kinderen die anders buiten de boot vallen.

Tijdens het digitaal congres van Kiwanis Nederland van 12 september is de uitslag bekend gemaakt van het onderzoek naar de footprint van Kiwanis Nederland in het jaar 2019. De footprint maakt het totaal aan binnengebrachte middelen aangevuld met de waarde van eigen inspanningen zichtbaar en is daarmee een maatstaf voor het realiseren van de maatschappelijke doelstelling van Kiwanis.  In totaal is er bijna 2 miljoen bijeengebracht (sponsoracties, wijnverkoop, veilingen, jaarmarkten etc.).

Tevens is er door eigen leden 54 000 uur gewerkt voor tijdens en na al deze projecten.

De totale waarde is in 2019  ongeveer 3.6 miljoen euro.

Serving the Children of the World

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie: Carel Maass, Gouverneur Kiwanis Nederland.

telefoonnummer 06 53 80 14 12

Deel deze post

Nieuwsbrief ontvangen

Meld u aan voor de Kiwanis nieuwsbrief en ontvang maandelijks informatie over onze projecten.