Pietengymnastiek en schmink bij Sinterklaasfeest in Utrecht

Op zaterdag 23 november was het Sinterklaasfeest van Kiwanis club Utrecht in samenwerking met Laat Ze Maar Lachen. Ruim 35 kinderen zijn ‘in de watten’ gelegd met een lunch, een workshop pietengymnastiek, een tweede workshop pietenpetten maken, gezichten schminken, veel limonade en snoepgoed, liedjes zingen met muziekpiet Heins op piano en ‘special guest’ Ghislaine op viool.

En natuurlijk was er een bezoek van Sinterklaas en twee Pieten, en afsluitend een cadeau per kind om mee te nemen naar huis! Het was een zeer geslaagd event in de hiervoor zeer geschikte locatie van het ZIMIHC theater Wittevrouwen.

Met super dank van de Kiwaniscommissie aan een aantal helden van deze dag: Alda (opperhoofd pieten petten maken), Appie (gehele Theater beschikbaar gesteld), visagiste Sandra (schminkt professioneel dagelijks de groten der aarde, doch volledig belangeloos hieraan meegewerkt), en Jasper van circus Moustache (opperhoofd workshop pietengymnastiek, zie de foto’s!). Daarnaast is het keukentalent van Jan Robert en cadeauwerving-talent van Daniël bij de Belastingdienst niet ongemerkt gebleven!

Het belangrijkst van alles was natuurlijk het plezier van de kinderen: Een leuk dagje uit voor kinderen bij wie thuis geen geld is.
Kiwanis Club Utrecht werkt hiervoor samen met Stichting Laat Ze Maar Lachen.

Foto’s door: Marjolein Kurstjens