Recordopbrengst Theaterfeest Kiwanis Schieepersland

De Stichting Calebas heeft donderdagavond een cheque van 61.808 euro ontvangen. Dit was het resultaat van het Theaterfeest met dienstenveiling, georganiseerd door Kiwanisclub Schieepersland. Voor de serviceclub een recordopbrengst, mede dankzij een bijdrage van Cordaid. Het Theaterfeest werd muzikaal opgeluisterd door het 11-jarige Venrayse muziektalent Rangel en Rowwen Heze.

Het Theaterfeest stond in het teken van de stichting Calebas. Calebas wil in de regio Bolgatanga twee bestaande waterputten mechaniseren. Door het aanleggen van een waterleidingnetwerk wordt water gemakkelijk bereikbaar en hoeven vrouwen en kinderen geen uren te lopen om water te halen. Kinderen kunnen daardoor naar school en vrouwen kunnen, met behulp van microcredieten, eigen bedrijfjes opstarten.

Kiwanisclub Schieepersland heeft dit project aangemeld bij Cordaid, een organisatie dat subsidies verstrekt voor ontwikkelingsprojecten. Daags voor het Theaterfeest liet Cordaid weten het project met maximaal 25.000 euro te ondersteunen. Dankzij het veilingresultaat, een donatie van Rowwen Heze van 6.500 euro en deze bijdrage werd bijna 62.000 euro bijeengebracht. Daarnaast kreeg Rangel nog een cheque van 500 euro overhandigd waarmee de jonge muzikant een masterclass kan volgen. Het Theaterfeest is een tweejaarlijkse activiteit van de club.

Paul Looman en Paul Franssen van Kiwanisclub Schieepersland overhandigen de cheque van 62.000 euro aan Henk Raedts van Stichting Calebas.