Regio bijeenkomst Weert

Geslaagde Regio bijeenkomst Kiwanis op 9 november in Golden Tulip Weert. 67 Kiwanis leden waren aanwezig om o.a. te luisteren naar Gouverneur Det Verhoeven.

Dirigent Jos Schroevers die samen met zijn orkest bereid gevonden was om de aanwezigen op een ludieke wijze te laten ervaren wat dirigeren is: Van individualisten een harmonieus orkest maken waarvan de aanwezig hebben genoten. Wij kunnen u verzekeren dat het de moeite waard was. Bij zijn uitleg maakte hij dankbaar gebruik van ons motto voor 2017-2018. Te weten: Verbinden, versterken en Verantwoordelijkheid. Hij voegde ook nog een vierde v toe. Te weten Variatie.

Na de pauze was er ruimte voor het debat o.l.v. Guido Palm en Fons Alberts die twee stellingen deponeerden. De zaal was ingedeeld in drie groepen: voor en tegenstanders en de waarnemers.
Het begrip debat maakte bij sommige aanwezigen emoties los. De stellingen gingen over: Is er 25 jaar nog een Kiwanis organisatie in de huidige vorm. Tweede stelling ging over kleine club met minder dan 15 leden moeten fuseren. Discussie hierover ging na de sluiting door dagvoorzitter Peter van Hussen en dankwoord van de Gouverneur aan de organisatoren verder aan de bar.
Foto's etc. zijn door Ap Lammers gemaakt.

Voor meer foto's zie onderstaande link.