Regiobijeenkomst B - succesvol!

Inspireren - Verbinden - Projecten -

Op 22 april jl vond regiobijeenkomst B plaats met de divisies Zeeland, Brabant West en Brabant Midden. We zijn trots op het grote aantal deelnemers van 44 leden, zeker in het licht van de door corona veroorzaakte digitale versie. We zijn immers allemaal een beetje beeldschermmoe.

Doel

De bijeenkomst stond in het teken van in verbinding zijn met elkaar. Kennis maken en kennis delen! Dit alles gelardeerd met een boeiende en smaakvolle wijnproeverij van Winebizz, inclusief heerlijke hapjes.

Naast een inspirerende speech van Piet Derks, Gouverneur, hebben Paul Hunter en Denie de Jong toelichting gegeven op Kiwanis Golf Open, dat op 9 september aanstaande plaatsvindt. De voorbereidingen zijn in volle gang en er zijn nog flights beschikbaar. Een gedeelte van de opbrengst gaat naar ons lustrumproject Het Vergeten Kind, een extra reden om deel te nemen aan dit prachtige event.

Vervolgens nam John de Nijs ons mee op een virtuele wijnreis. Landen als Chili en Duitsland zijn aangedaan, er was ruimte voor informatie en voor vragen.

Verbinden

Na deze wijnlessen zijn we in breakout rooms uit elkaar gegaan. En daar heeft verbinding, kennis maken en kennis delen werkelijk plaatsgevonden. Twee keer hebben er breakout rooms plaatsgevonden waardoor we veel (nieuwe) Kiwanisleden hebben gesproken. Wat een verademing om weer eens in gesprek te gaan over wat de clubs bezighoudt en welke ambities en passie we allemaal hebben!

Resultaat

Het nodige is opgehaald en daarvan willen we jullie deelgenoot maken:

Mogelijke projecten, zeker ook online te organiseren

•          Chocoladeletters met sinterklaas, paaseitjes met Pasen, bloembollen in de herfst en perkplantjes in april

•          Ontbijt bereiden en langs brengen voor moeders op Moederdag of op andere momenten. Ook medewerkers van zorginstellingen kunnen op deze manier in het zonnetje gezet worden door bijvoorbeeld bestuurders van zorginstellingen aan te schrijven. Dat brengt veel reactie op en kan zeer lokaal geregeld worden.

Er is geopperd een database in te richten waarin de goede ideeën en uitvoering gebundeld worden. Op die manier heeft elke Kiwanisclub beschikking over ‘best practices’ en de gewenste draaiboeken. Hierover wordt verder nagedacht, het betekent immers wel dat clubs de projecten delen via een platform en dat het platform geraadpleegd wordt!

Een vergelijkbaar, maar meer interactief idee is om Kiwanisclubs samen te brengen zodat werkelijke verbinding bereikt wordt en zodat men van elkaar kan leren. Een mogelijkheid zou zijn om bijvoorbeeld de goede doelen commissies eens in de paar maanden via een meeting met elkaar in gesprek te laten gaan.

Je ziet, voldoende ideeën en inspiratie!

Het was bijzonder om vast te mogen stellen dat we na deze zoommeeting met meer energie afsloten dan waarmee we startten. Dank aan iedereen voor de geweldige bijdrage hieraan!

Maaike Roosen , Joop van Waas - Aart de Zeeuw Luitenant Gouverneurs