Road4Energie neemt cheque in ontvangst

NIJMEGEN – De jongens van Kiwanis Club Young Professionals Nijmegen kunnen terugkijken op een prima jaar 2015.
Onder het genot van een heerlijke maaltijd werd door voorzitter Robert van der Hoek op 19 april 2016 een cheque van € 7.840,00 overhandigd aan het goede doel voor 2015, Road4Energy.

Road4Energy is een stichting die onderzoek naar energiestofwisselingsziekten bij kinderen ondersteunt. Om zoveel mogelijk geld bijeen te brengen, organiseert Road4Energy het jaarlijkse mountainbike evenement Groesbeeks Gruwelijkste. Een loodzware tocht door de bossen rondom Groesbeek die zijn naam absoluut eer aan doet. Op zondag 18 september 2016 zal de 5e editie van dit succesvolle evenement plaatsvinden. Dat de animo voor deze ‘High5 Edition’ groot is, blijkt wel uit het feit dat alle 1.500 startbewijzen binnen 3 weken na het openen van de inschrijving waren verkocht!

De jongens van Kiwanis Club Young Professionals Nijmegen hebben bij de 4e editie van Groesbeeks Gruwelijkste de handen uit de mouwen gestoken om hun steentje bij te dragen. Niet alleen hebben zij op en omstreeks 20 september 2015 geholpen bij de organisatie van Groesbeeks Gruwelijkste, zij hebben daarnaast ook de dorstige deelnemers van een glaasje champagne voorzien. De verkoop van champagne is de belangrijkste fundraise-activiteit die de heren dit jaar al voor de zesde keer hebben georganiseerd. Zij importeren daarbij zelf kwalitatief hoogstaande champagne uit Reims en verpakken dat vervolgens in een houten kistje. Zowel de kwaliteit van de champagne en de verpakking, alsook de combinatie met het steunen van een goed doel, leveren elk jaar weer vele positieve reacties op.

Ook dit jaar hebben alle fundraise-activiteiten van de Kiwanis Club Young Professionals Nijmegen tot een heel mooie opbrengst geleid, waarmee Road4Energy hopelijk vele kinderen een toekomst kan bezorgen.

Frank Alsemgeest, voorzitter van Road4Energy, en zijn vrouw (eveneens bestuurslid van Road4Energy) waren verheugd om de cheque in ontvangst te nemen. “Het is prachtig om te zien dat deze jonge professionals zich hebben ingezet om onze stichting te steunen, zodat getroffen kinderen hopelijk een onbezorgde toekomst kan worden geboden”, aldus Alsemgeest.

Deze woorden motiveren Kiwanis Club Young Professionals Nijmegen om zich ook dit jaar weer in te zetten voor een goed doel. Voor 2016 is er gekozen voor Stichting Kinderdroomwens, een stichting die zich inzet voor jongeren die een ernstig trauma hebben of jongeren die zijn vastgelopen in de maatschappij en richting nodig hebben in het leven.