ROOYSE LADIES MAKEN NIEUW KOOKBOEK

VOOR EN DOOR VENRAYNAREN

‘Venrayse Favorieten!’ Zo gaat het nieuwe kookboek heten dat Kiwanisclub de Rooyse Ladies samen met de inwoners van de gemeente Venray en PLUS Guido van Dijck wil gaan maken.

“Ieders favorieten – in de keuken met de Rooyse Ladies” werd ruim 10 jaar geleden door de club met veel plezier gemaakt en met succes ontvangen. In navolging van dit kookboek hebben zij de handen ineengeslagen met PLUS Guido van Dijck om nogmaals een mooi kookboek samen te stellen. Deze keer staan echter niet de favorieten van de Rooyse Ladies centraal maar nodigen zij alle Venraynaren uit om een inkijkje te geven in hun keukens en hun favoriete recept te delen. Vanaf oktober 2022 zal het kookboek ‘Venrayse Favorieten’ op ludieke wijze gelanceerd worden en verwachten zij met de opbrengst van dit boek een mooi bedrag te kunnen ophalen voor het goede doel!

Inschrijving en selectie

Alle inwoners van Venray worden uitgenodigd hun favoriete recept te delen. Iedereen kan hiervoor het inschrijfformulier op de website van de Rooyse Ladies invullen (www.kiwanisderooyseladies.nl). De inschrijving start op 26 november 2021 en de sluitingsdatum is op 31 januari 2022. Hierna zal een vakkundige jury bestaande uit een aantal chefkoks van verschillende restaurants uit Venray samen met hen een selectie maken van de 50 recepten die in het kookboek geplaatst zullen worden. Daarnaast kiest iedere chefkok uit deze selectie zijn of haar favoriete recept!

In het kookboek ‘Venrayse Favorieten’ worden 25 recepten in het bijzonder uitgelicht met individuele foto's en een kort verhaal over het recept. De andere 25 recepten van de thuiskoks krijgen ook een mooie plaats in het boek.

Het goede doel
De opbrengst van het kookboek ‘Venrayse Favorieten’ gaat naar Odapark Venray en zal besteed worden aan het realiseren van een speel-kunstwerk voor en door kinderen van de gemeente Venray.

Kunstenaars Krista Smulders (Venray, 1988) en Michiel Ubels (Beuningen, 1989) zijn gevraagd dit kunstwerk voor het Odapark te ontwikkelen. Het wordt een kunstwerk speciaal voor kinderen dat niet alleen is om naar te kijken maar waar ook mee gespeeld kan worden. Vanaf het voorjaar van 2021 hebben al veel Venrayse kinderen hun input hieraan gegeven door helemaal los te gaan in hun verbeelding met als resultaat een berg aan ideeën! In een serie workshops gaan de kunstenaars Krista en Michiel de komende periode samen met schoolklassen aan de slag om de plannen verder uit te werken tot een ontwerp dat gebouwd kan worden in het Odapark.

Kijk voor meer informatie op www.kiwanisderooyseladies.nl

/imagecache/lg/uploads/2021/11/03-cjepp-fotografie-kookboek.jpg

Foto's van JEPP fotografie (bij gebruik foto's graag vermelden)