Samen koken is een feestje

De bewoners van Abrona Brediushof houden wel van lekker eten. Het wordt natuurlijk nog leuker om zelf te koken, ook al kun je dat niet goed. Kiwanis Woerden bereidde met 15 bewoners een Mexicaans feestmaal.

Bij de Brediushof wonen mensen met een lichte tot matige verstandelijke beperking. De meeste bewoners kunnen alleen koken onder begeleiding. Vrijdag jl .gingen de leden van Kiwanis met hen de keuken in. Bijvoorbeeld om een tostada te maken, of chili con carne.
De ene bewoner kan goed overweg met een scherp mes, terwijl de ander lekker staat de roerbakken. Ook het feestelijk dekken van de tafel is een belangrijke taak.

Tineke Floor van Kiwanis: “Wij willen graag iets kunnen betekenen voor jonge mensen die onze steun kunnen gebruiken. En wij genieten enorm van het enthousiasme bij de bewoners van Brediushof. Daarna eten we het ook nog gezellig met elkaar op.”

De foto's vindt u in ons fotoboek: http://www.kiwanis.nl/woerden/fotos

Abrona en Kiwanis gaan later dit jaar nog een keer samen koken en eten.

Over Kiwanis
Kiwanis is een wereldwijde vrijwilligersorganisatie, die zich inzet voor de medemens en in het bijzonder voor kinderen. Op vele manieren proberen deze clubs met vrijwilligers bij te dragen aan het welzijn en de ontwikkeling van jonge mensen.

Over Abrona

Abrona is een christelijke organisatie voor dienstverlening aan mensen met een verstandelijke beperking. De 1.500 professionele en gedreven medewerkers en 700 vrijwilligers zetten zich dagelijks in voor 1.700 cliënten. Abrona wil een bijdrage leveren aan het verwerven en behouden van een eigen plek in de samenleving.