SAVING THE CHILDREN OF UKRAINE

Onze hulp is nog steeds nodig

Jaren geleden heeft KC Tilburg een mooi bedrag gedoneerd aan de Stichting Humanitaire Hulp Kinderen Oekraïne. Onder de bezielende leiding van haar oprichter Piet Spijkers doet de stichting al sinds 1991 voortreffelijke werk in dat land, met name gericht op kinderen.

De impact van al dat werk is enorm. Natuurlijk gaat het om hulpgoederen. Maar ook, en vooral, om de uitbouw van de sociale en medische infrastructuur. Vanuit de eigen basis in Lviv worden oncologische kinderziekenhuizen ondersteund, en kraamklinieken. Inmiddels zijn er ook verschillende ‘eigen’ kindertehuizen en een doveninstituut. En er wordt gewerkt aan kennisoverdracht vanuit Nederland, en aan de ontwikkeling van onderwijs voor doven. Wel heel speciale aandacht is er voor kinderen met de spierziekte SMA die zelfstandig ademen onmogelijk maakt ……..

En toen brak de oorlog uit! De nood die er was bleef, maar werd enorm veel groter! Het menselijk leed en de verwoesting maken het werk van de stichting fors moeilijker, en de noodzaak vele malen groter. Dat behoeft geen betoog! Daarom verdient het levenswerk van Piet Spijkers juist nu alle steun!

KC Tilburg heeft de banden met Spijkers en zijn stichting aangehaald, en inmiddels een kleine E 20.000,-- ter beschikking gesteld. Onze collega-clubs vragen wij: DOE OOK MEE !!! Van harte aanbevolen!

Kijk op www.humanitairehulpkinderenoekraine.nl  en/of bel met Chris Pelkmans van KC Tilburg 06 21 54 48 07.

Onderschrift bij foto:
De door sponsors donaties en door onze organisatie  humanitaire hulp kinderen Oekraïne gekochte Mercedes bus Is opgehaald en vol met medicijnen, baby voeding, verband middelen en hygiëne pakketten geschonken aan het doven instituut in Lviv
Deze is meteen in gebruik genomen  en nummer twee voor het ziekenhuis is ook afgeleverd.