Serviceclub Quota Zeist eo sluit zich aan bij Kiwanis Nederland

Kiwanis Quota Zeist e.o. voelt zich al helemaal thuis tussen haar mede Kiwanis!

ZEIST Op donderdag 2 november werd de aansluiting van vrouwenserviceclub Quota Zeist e.o. bij Kiwanis Nederland officieel een feit. Deze feestelijke gebeurtenis vond plaats in Figi.

Past Gouverneur van Kiwanis Nederland, Piet Derks, was speciaal voor deze avond naar Zeist gekomen om de Quota dames welkom te heten bij de Kiwanis. Veel belangstellenden vanuit omliggende Kiwanis clubs (het Gooi, Bilthoven, Utrecht, Leusden en Zeist -Krommerijn) waren ook aanwezig om deze feestelijke gebeurtenis bij te wonen. De warme woorden en belangstelling van deze omliggende clubs voelden voor de Quota dames als een warm bad.

/imagecache/lg/uploads/2023/11/piet-queota.jpg

Piet Derks: ,,Het is uniek en daar zijn we ook heel trots op, dat een volwassen club als Quota Zeist eo zich aan wil sluiten bij onze organisatie.” Ginette Snijders, voorzitter Kiwanis Quota Zeist, reageerde op het warme welkom: ,,We voelen ons zeer welkom en een van de redenen om voor Kiwanis te kiezen is dat we ons eigen ding kunnen blijven doen. Daarnaast zit Kiwanis Nederland in een veranderingsproces waarbij zij zich ook volop richt op het betrekken van de jongere generatie bij de club. Dat is iets waar wij ook actief mee bezig zijn. Daardoor was de keuze niet moeilijk.”

WASPOEDER MEE

Het officiële moment, de overhandiging van het charter document, werd gevolgd door een presentatie, waarin de nu Kiwanis Quota dames zich voorstelden en op originele wijze lieten zien wat Quota de afgelopen 20 jaar allemaal heeft ondernomen en gerealiseerd. De vele fundraising en hands-on activiteiten voor diverse projecten hebben mooie resultaten opgeleverd. Enkele projecten waar Quota erg trots op is, zijn onder andere: Malawi, clinical officers project (opleiden verpleegkundigen in Malawi om kleine medische ingrepen zelf te verrichten), Naïade project (waterzuiveraars voor scholen en ziekenhuizen in Rwanda), Stichting Hart voor Vrouwen en de vele acties voor Oekraïne. Voor dit laatste project was alle aanwezigen ook gevraagd een pak waspoeder mee te nemen, een product waar men op dit moment in Oekraïne zwaar te kort aan heeft.
Na afloop werd geproost op een succesvolle toekomst met elkaar.

OVER KIWANIS NEDERLAND

Kiwanis is een wereldwijde vrijwilligersorganisatie die zich inzet voor het verbeteren van de wereld van kinderen.Het motto van Kiwanis is ‘Serving the Children of the World’. Op vele manieren dragen de Kiwanis vrijwilligers bij aan het welzijn en de ontwikkeling van kinderen. Kiwanis is georganiseerd in lokale clubs en netwerken. Momenteel telt Kiwanis Nederland in 94 clubs, rond de 1750 leden, in 12 regio’s. Kiwanis Nederland heeft haar roots in Amerika en kent geen leeftijd- en beroepsbeperkingen.