Sinaasappelactie 2012

Jaarlijks organiseert Kiwanis Club Den Haag Haaglanden een uitje voor de kinderen van Tyltylcentrum De Witte Vogel in Den Haag. Kiwanis is een wereldwijde organisatie van vrijwilligers, verenigd in serviceclubs, die zich inzet voor de medemens en in het bijzonder voor kinderen.

Het uitje van De WitteVogel is een van de vaste projecten van Kiwanis Club Den Haag Haaglanden door te zorgen voor het budget voor een leuke ontspannende dag. Kiwanis Club Den Haag Haaglanden ondersteunt niet alleen met geld deze dag voor De Witte Vogel, maar ook door zelf daar met een aantal leden aanwezig te zijn en invulling te geven aan deze dag. Dit jaar vindt het uitje op 5 juni a.s. plaats en is Drievliet in Rijswijk de bestemming.

De Witte Vogel
De Witte Vogel in Den Haag is een Tyltylcentrum voor kinderen en jongeren van 0 tot 20 jaar met een (ernstige) meervoudige beperking. De meesten van hen woont thuis bij ouders en broertjes/zusjes en gaan overdag naar De Witte Vogel.

De kinderopvang van De Witte Vogel biedt kinderen tot 6 jaar dagopvang, onderzoek, begeleiding en behandeling en ondersteunen hun ouders. Samen met ouders / verzorgers probeert De Witte Vogel een duidelijk beeld te krijgen van de mogelijkheden van het kind.

Vanaf 6 jaar gaan de kinderen naar de school van De Witte Vogel. De school biedt speciaal onderwijs en zorg aan leerlingen met een (ernstige) meervoudige beperking en langdurig zieke leerlingen. De kinderen en jongeren worden voorbereid op een zo zelfstandig mogelijk bestaan. Ze leren in hun eigen tempo hun mogelijkheden te ontplooien en leren wat ze leuk vinden en waar ze goed in zijn. Het personeel besteedt veel aandacht aan de persoonlijke aspecten van de kinderen, het gevoel van veiligheid, plezier en de verzorging.

Vanwege de beschikbare budgetten en de hoger wordende kosten geeft het personeel onderwijs in combinatie met de noodzakelijke en functionele zorg en begeleiding. Voor de meer ontspannende en leuke activiteiten (bv. een schoolreisje) is geen budget en wordt de hulp van vele vrijwilligers ingeroepen.

Fundraising actie

Om dit uitje te realiseren organiseert Kiwanis Club Den Haag Haaglanden weer haar bekende Sinaasappelactie. Met de verkoop van kisten (pers)sinaasappels proberen wij geld in te zamelen. Een kist weegt ongeveer 15 kilo (ca. 70 sinaasappels) en bevat heel veel gezonde calorieën. De prijs van een kist is EUR 25,-- waarvan EUR 8,-- ten goede komt aan het uitje van De Witte Vogel.

Wij hopen dat u onze actie wilt ondersteunen en een bestelling wilt plaatsen. Download hier onze folder met meer informatie over deze actie en het bestelformulier.