Spelen bij de Peperbus, een terugblik

De 10e editie van het feest voor kinderen in Bergen op Zoom

Op het Wilhelminaveld in Bergen op Zoom vond onlangs de 10e editie van "Spelen bij de Peperbus" plaats, de gratis speeltuin georganiseerd door de Kiwanisclub Bergen op Zoom. Dit jaarlijks terugkerende evenement is inmiddels uitgegroeid tot een begrip in de regio. We zagen op deze dag, ondanks de rijen bij een aantal attracties,  weer veel blije gezichten van de kinderen en hun ouders. Ongeveer 550 kinderen zijn op 17 augustus naar het Wilhelminaveld gekomen

Een Dag vol Plezier

In een lekkere nazomerzon of in de schaduw van de dikke bomen op het Wilhelminaveld  konden kinderen tot en met 12 jaar genieten van een breed scala aan activiteiten. Van springkussens en de basejump tot de zweefmolen en geschminkt worden; er was voor ieder wat wils. De Kiwanisclub, een serviceclub die zich inzet voor de ontwikkeling en het welzijn van kinderen, had er samen met Withagen attractieverhuur alles aan gedaan om ook dit jaar weer een gevarieerde speeltuin voor alle leeftijden samen te stellen.
 /imagecache/lg/uploads/2024/08/whatsapp-image-2024-08-19-at-112913.jpeg

/imagecache/lg/uploads/2024/08/whatsapp-image-2024-08-19-at-112914.jpeg

Een Lokale Traditie
"Spelen bij de Peperbus" is meer dan alleen een speeltuin; het is de afsluiting van de schoolvakantie; op maandag begonnen de scholen weer. De Kiwanisclub heeft in samenwerking met lokale sponsoren en vrijwilligers van de scouting Petrus en Paulus wederom een veilige en gastvrije omgeving gecreëerd waarin kinderen nog even van hun laatste vakantiedag konden genieten terwijl hun ouders bij konden praten met vrienden en bekenden.
/imagecache/lg/uploads/2024/08/img-4796.jpeg

Toewijding van de Vrijwilligers
Vrijwilligers van de Kiwanisclub zorgden samen met het team van Withagen attractieverhuur en het vaste team van de scouting dat alles vlekkeloos verliep. Van het opbouwen van de speeltoestellen tot het begeleiden van de activiteiten en het garanderen van de veiligheid. Dankzij hun harde werk en enthousiasme kunnen kinderen al tien jaar lang genieten van dit geweldige evenement.

Kiwanisclub Bergen op Zoom: Meer dan alleen "Spelen bij de Peperbus"

De Kiwanisclub Bergen op Zoom heeft als doel om kinderen in de regio een betere toekomst te bieden. Naast "Spelen bij de Peperbus" organiseert de club het hele jaar door verschillende activiteiten en initiatieven om fondsen te werven voor goede doelen die gericht zijn op kinderen. Dit evenement is een voorbeeld van hoe de club erin slaagt om haar missie op een plezierige en inclusieve manier uit te dragen.

Toekomstplannen

Met de succesvolle 10e editie achter de rug, kijkt de Kiwanisclub Bergen op Zoom al vooruit naar de komende jaren. "Spelen bij de Peperbus" blijft een belangrijk evenement op de kalender van Bergen op Zoom en belooft ook in de toekomst kinderen blij te blijven maken met een middag vol plezier.

/imagecache/lg/uploads/2024/08/whatsapp-image-2024-08-18-at-173332.jpeg

Meer foto's op de website van BoZ in beeld.