Start nieuwe website Kiwanis Nederland

Beste Kiwanian,

Gouverneur Carel Maass schreef in zijn laatste blog dat de nieuwe website van Kiwanis Nederland op korte termijn operationeel zou zijn. Wij zijn als bestuur, communicatie commissie en bouwers erg blij dat wij u kunnen mededelen dat dit vanaf vandaag een feit is. Eén van de doelstellingen van het bestuur was om dit in het voorjaar te realiseren.

Tijdens het congres van 14 september 2019 hebben de congresgangers al kennis kunnen nemen van de nieuwe opzet. Na intensief overleg binnen de communicatie commissie, bestuur en de ontwerpers is er een nieuw look en feel van de website gemaakt. Hierbij is de informatie meer inzichtelijk en toegankelijker gemaakt dan in de oude site.
Ook de toegang naar het ledensysteem, zie knop in de rechterbovenhoek van de start pagina, Leden, is duidelijker.

B.v. Nieuwe berichten komen in de vorm van een tegel op de pagina nieuws.
Belangrijk punt bij deze nieuwe website is dat ook de clubwebsites dezelfde look en feel gaan krijgen.
Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de handleiding voor de websitebeheerders van de clubs.
Binnen nu en 3 weken sturen wij deze aan de besturen en aandebij ons bekende websitebeheerders, de handleiding van het Content Management Systeem (CMS) toe.
Deze zogenaamde landingspagina komt voor alle clubs beschikbaar, ook die (nog) geen Kiwaniswebsite hebben. Deze zal o.a. worden gevuld met landelijke informatie.
Clubs die wel de beschikking over de  Kiwaniswebsite hebben, krijgen meer mogelijkheden om eigen nieuwsfeiten, agenda etc. te plaatsen. (zie bijlage update Kiwanis, pagina 8.)

In de bijlage kunt u ook zien hoe en op welke wijze de website is opgebouwd en een indruk krijgen van deze eigentijdse site. Wij dagen u uit om de nieuwe website te bekijken en er door heen te bladeren en natuurlijk zijn wij nieuwsgierig naar uw reacties. Stuur deze aan pr@kiwanis.nl

Bestuur en communicatie commissie wensen u veel genoegen met het doornemen van de nieuwe website.
Met dank aan allen die betrokken waren bij de begeleiding van dit project, de ontwerpers en de makers van de website.

Carel Maass, Gouverneur 2019-2020
Frans van der Avert, voorzitter communicatie commissie
Ap Lammers, website beheerder

nb: heeft u nieuwsberichten voor de landelijke site, deze gelieve u tot nader order ook aan pr@kiwanis.nl te sturen die voor plaatssing zal zorgdragen.