Steun voor Speelvlak en Scouting door Kiwanisclub Schieëpersland

Kiwanisclub Schieëpersland heeft dinsdag 16 maart twee cheques uitgereikt voor een bedrag van bijna 8000 euro. Het Speelvlak en Scouting de Peelspeurders waren de gelukkige ontvangers.

Tijdens de vorig jaar september gehouden boekenmarkt werd Het Speelvlak als goed doel gekoppeld aan de markt. De boekenmarkt leverde uiteindelijk 3000 euro op.

In november hield Kiwanisclub Schieëpersland het tweede Theaterfeest. Hoofddoel die avond was Braille without Borders. Daarnaast werd besloten om De Peelspeurders te ondersteunen. Scouting heeft in Ysselsteyn een speelterrein waar jeugd buiten terecht kan. Het terrein heeft echter geen goede sanitaire voorzieningen. Met een bedrag van 4780 euro levert Kiwanisclub Schieëpersland een substantiële bijdrage aan de realisatie daarvan.

Kiwanisclub Schieëpersland bestaat 20 jaar en richt zich door het organiseren van activiteiten op het ondersteunen van talloze projecten, met name in de regio en vooral gericht op kinderen. In die twintig jaar heeft de club al 250.000 euro aan goede doelen kunnen schenken.

De eerstvolgende activiteit is de Kiwanisdag op 10 april, samen met Kiwanisclub De Rooyse Ladies. Op zondag 26 september wordt weer de boekenmarkt gehouden. De opbrengst is bestemd voor ’t Raayke in Tienray.