Steun voor Stichting ‘Het Vergeten Kind’

KIWANIS CLUB LELYSTAD GEEFT BIJDRAGE IN HET OPBOUWEN VAN ZELFVERTROUWEN

Meer dan 100.000 kinderen zijn in ons land door uiteenlopend omstandigheden verwaarloosd, mishandeld en voelen zich vergeten. Het kan daarbij gaan om gevolgen van ouders die in scheiding liggen, om huiselijke geweld, drankproblemen bij ouders of de leefomstandigheden voor hen bij werkloosheid in het gezin. De landelijk opererende stichting ‘Het Vergeten Kind’ zet zich voor hen in. “Wij zetten al onze mogelijkheden in om hen een stabiele en liefdevolle omgeving te bieden, zodat ze zich gezien en gesteund voelen en ze hun zelfvertrouwen kunnen opvijzelen. Ombouwen van een negatief zelfbeeld naar positief en begeleiden op weg naar volwassenheid”, vertelt Bart Loman, bestuurslid van de stichting.

De Lelystadse Kiwanis Club, met het internationale club motto “Serving the Children of the World”, heeft waardering voor het werk van de stichting. “Kinderen met een verleden waar niemand vrolijk van kan worden een nieuwe toekomst bieden, is iets waarvoor wij ons met veel enthousiasme inzetten”, sluit Kiwanis-voorzitter Herman Vermeer aan bij de woorden van Loman. In het voorjaar van 2023 heeft de Kiwanis Club een actie gevoerd met de verkoop van chocolade paashazen en chocolade tulpen. Daarbij inhakend op de traditionele Paasdagen en op de Flevolandse activiteiten rond de Tulpenroute. Die actie is succesvol verlopen en daardoor kon Kiwanis-voorzitter Herman Vermeer de stichting een cheque overhandigen van € 11.475,00.

/imagecache/lg/uploads/2023/10/het-vergeten-kind-lelystad-oktober-2023.jpg

“We zijn de Lelystadse en Flevolandse bedrijven en instellingen die deze actie steunden uitermate dankbaar. Dat maakt de ondersteuning aan deze kinderen, die het dubbel en dwars verdienen, mogelijk. Een noodzakelijke steun in de rug zodat kwetsbare kinderen weer ‘gewoon’ kind kunnen zijn en het dagelijkse leven thuis beter aankunnen”, besloot Vermeer zijn toezegging en overhandigde hij, samen met secretaris Chris Bruin, met een ferme handdruk de forse cheque.